- Autor
- Brix Ágnes (Szent István University, Gödöllő, Hungary), Szabó Zoltán (Szent István University, Gödöllő, Hungary)
- Tytuł
- Important Factors of Agricultural Attractions for College Students Oriented Towards Agricultural Sciences
Ważne czynniki atrakcji rolniczych dla studentów kierunków rolniczych - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2015, T. 17, z. 4, s. 57-62, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
- Słowa kluczowe
- Rolnictwo, Agroturystyka, Turystyczne atrakcje, Rozwój rolnictwa
Agriculture, Agrotourism, Tourist attraction, Agriculture development - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA) - Abstrakt
- Na Węgrzech większość najsłabiej rozwiniętych obszarów opiera swój rozwój na rolnictwie. Podjęto próbę określenia różnych czynników wpływających na ten rozwój w celu zmniejszenia dystansu między słabo rozwiniętymi regionami a tymi najlepiej rozwijającymi się. Jednym z tych elementów jest traktowanie obszarów wiejskich jako atrakcji turystycznej. Podejście takie zastosowano na przykładzie amerykańskiego stanu Kentucky, który również należy do najsłabiej rozwiniętych, a w którym turystykę potraktowano jako produkt marketingowy rolnictwa. Badanie przeprowadzono metodą kwestionariuszową w obiektach turystycznych oferujących usługi bazujące na rolnictwie. Stwierdzono, że ich strategie marketingowe nie są na tyle efektywne, aby zachęcić turystów z odległych rejonów do zwiedzania tych atrakcji. (abstrakt oryginalny)
In Hungary the less developed regions are mostly agricultural based, to help close the gap between the developed and less developed regions every opportunity needs to be investigated. In this study the use of agriculture as an attraction to increase tourism is investigated by examining US examples in Kentucky which is also a state where agriculture is the main activity. In the analysis a questionnaire was used to determine the demand towards agricultural attractions. The questionnaire was only open for college students oriented towards agricultural sciences. The results showed that the marketing strategies of these attractions are not efficient to attract visitors, from the investigated group, from large distanced, but do seem to be popular among the local, nearby people. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Kotler P., Keller K.L. 2006: Marketing menedzsment (Marketing management), Akadémia Kiadó, Budapest. ISBN: 978-963-058-348-9.
- Malakucziné P.M. 2008: A gazdasági fejlődés regionális különbségei Magyarországon 2007-ben (The regional differences in economic development in Hungary in 2007), Központi Statisztikai Hivatal, ISBN 978-963-235-178-0.
- Malhotra N.K. 2009: Marketingkutatás (Marketing research), Akadémia Kiadó, Budapest, ISBN 978-693- 058-646-1.
- Rata G., Samifra I., Sala F. 2012: Agricultural English, Cambridge Scholars Publishing, ISBN 978-144- 383-961-7.
- http://www.kentuckyfarmsarefun.com, accessed 2014.10.30.
- http://murraystate.info/newsletter/?p=7059, Murray State University Hutson School of Agriculture, hosts 11th Annual Fall on the Farm, accessed 2014.11.24.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- eng