BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciąg Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wybory i preferencje konsumentów na rynku usług agroturystycznych
Choices and Consumer Preferences in Market Services at the Agrotourism Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2015, T. 17, z. 4, s. 150-153, rys., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Turystyka wiejska, Zachowania konsumenta, Preferencje konsumenta
Agrotourism, Rural tourism, Consumer behaviour, Consumer preferences
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań dotyczące wyborów i preferencji konsumentów usług agroturystycznych. Scharakteryzowano sylwetkę respondentów korzystających z turystyki wiejskiej w perspektywie liczby wyjazdów wypoczynkowych, długości ich trwania, preferowanych kierunków wyjazdów oraz wydatków na agroturystykę. Zestawiono wybory i preferencje respondentów w odniesieniu od usług oferowanych przez inne obiekty hotelowe. Ocenie badanych poddano obecną aktywność turystyczną konsumentów i przyczyny jej braku. Wyniki badań wskazały, iż z usług gospodarstw agroturystycznych korzystają osoby w różnym wieku, z wyższym wykształceniem, zarówno rodziny, jak i konsumenci niemający zobowiązań rodzinnych. Agroturystyka zajęła najwyższe miejsce w preferencjach badanych na tle innych form wypoczynku i spędzania wolnego czasu. 50% badanych osób najczęściej preferujących wyjazdy agroturystyczne uznała, iż wypoczynek na terenach wiejskich w największym stopniu pozwoliłby im się w pełni zrelaksować. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the results of research on consumer preferences and choices of tourism services. Research results indicated that the services of agro tourism farms used by people of different ages with higher education, both families and consumers who do not have family responsibilities. Agro tourism took the highest place in the preferences of the respondents in comparison to other forms of recreation and spending free time. 50% of people mostly prefer the agro tourism trips to find that break on the rural areas to the greatest extent would allow them to fully relax. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cichowska J. 2012: Rozwój produktu agroturystycznego w oparciu o jazdę konną, Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich, nr 2/IV/2012, 53-63.
  2. Kurtyka I. 2003: Segmenty odbiorców produktu agroturystycznego, [w:] K. Łęczycki (red.), Wybrane zasoby i produkty w gospodarstwie agroturystycznym, Wyd. Akademii Podlaskiej, Siedlce.
  3. Muszkieta R. 2009: Społeczne i ekonomiczne aspekty turystyki i rekreacji, Wyd. Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji w Poznaniu, Poznań, 146.
  4. Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. 2012: Raport Agrotec Polska, PAN, Warszawa, 75.
  5. Sokół J. 2012: Działalność gospodarstw agroturystycznych na obszarze Narwiańskiego Parku Narodowego w ocenie turystów i ich nowe wyzwania, Ekonomy and Management, 3/2012, 118-128.
  6. Wiatrak A. 1996: Wpływ agroturystyki na zagospodarowanie terenów wiejskich, Zag. Dor. Rol., 34-46.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu