BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nogieć Joanna (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
Tytuł
The Use of Modern Mobile Applications in Making Leisure Services More Attractive
Zastosowanie nowoczesnych aplikacji mobilnych w uatrakcyjnianiu usług rekreacyjnych
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2015, vol. 15, nr 6, s. 819-824, bibliogr. 26 poz.
The Wroclaw School of Banking Research Journal
Tytuł własny numeru
Usługi rekreacyjne - identyfikowanie i dystrybucja
Słowa kluczowe
Marketing, Rekreacja, Usługi, Aplikacje internetowe, Technologie mobilne, Aplikacje mobilne
Marketing, Recreation, Services, Internet application, Mobile technologies, Mobile applications
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Głównym celem pracy jest przedstawienie definicji aplikacji mobilnych oraz omówienie ich różnych typów. Artykuł pokazuje aktualne trendy rynkowe w Polsce. Omawia rolę urządzenia mobilnego, takich jak smartfony i tablety oraz jego znaczenie w nowoczesnym społeczeństwie. W artykule podano przykłady niektórych aplikacji mobilnych i opisano ich funkcjonalność.(abstrakt oryginalny)

The paper aims to present mobile applications from the perspective of their definitions, their types, potential development directions in the Polish market. Mobile applications are created for smart phones or tablets. According to various research, smart phones support traditional phones in Poland and are of greater and greater importance. They are not only used for voice communication but for sending text messages, they play the role of an organizer or a small computer. Today a mobile phone is the main carrier of information to and from the environment. The paper describes selected applications and indicates ways they can contribute to attract and keep customers of leisure services. The method of analyzing existing technical solutions in mobile applications was applied. The paper reviews and presents selected mobile applications in leisure services market showing their advantages and disadvantages. The conclusions formulated may be useful to leisure companies which today think about developing their own offer using possibilities of mobile devices.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. AMA - American Marketing Association (AMA), http://www.marketing-dictionary.org/, [dostęp: 20.10.2014]
  2. Antyapps , "Pomocnik Wędkarza" z prawdziwego zdarzenia [Android], http://antyapps.pl/pomocnik- wedkarza-z-prawdziwego-zdarzenia-android/ [dostęp: 20.01.2015]
  3. Apple oficjalny serwis internetowy, Historyczny rekord: 50 miliardów pobrań z serwisu Apple App Store, http://www.apple.com/pl/pr/library/2013/05/16Apples-App-Store-Marks-Historic-50-Billionth-Download.html [dostęp: 20.10.2014]
  4. Aplikacje Sport & Fitness (2013), Wydawnictwo MitMedia i Time4Mob,
  5. Biegun P., Poradnik Startupowca. Tworzymy aplikację mobilną: Od czego zacząć, http://mamstartup. pl/poradnik/5003/tworzymy-aplikacje-mobilna-od-czego-zaczac, [dostęp: 20.10.2014]
  6. Brzozowska-Woś M. (2012), Quick response code w komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 703,
  7. Chip, Mobilne aplikacje to prawdziwa bonanza, http://www.chip.pl/news/wydarzenia/statystyka/ 2014/02/mobilne-aplikacje-to-prawdziwa-bonanza, [dostęp: 20.10.2014]
  8. Chip, Android zdominował rynek mobilny, http://www.chip.pl/news/oprogramowanie/ systemy-operacyjne/2014/08/android-zdominowal- rynek-mobilny [dostęp: 20.01.2015]
  9. Czerniak M., Aplikacje mobilne - hybrydowe czy natywne, http://mohi.to/aplikacje-mobilne-hybrydowe-czy-natywne/ [dostęp: 20.10.2014]
  10. FND, Aplikacje mobilne - szare komórki Twojej komórki, http://edukacja.fdn.pl/92d622f2-88c- 9-4141-8a2e-9903d651092e/Extras/aplikacje-mobilne.pdf [dostęp: 20.10.2014]
  11. Generation Mobile 2014, III edycja, sierpień 2014
  12. IAB Polska (2014), Perspektywy rozwojowe - Mobile Online W Polsce,
  13. Jestem.mobi (2014), Marketing mobilny w Polsce 2013/2014,
  14. Kachniewska M. (2014), Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego, e-mentor, nr 1 (53),
  15. Kall J. (2014), Wykorzystanie smartfonów w komunikacji marketingowej [w:] MEDIA i nowe sposoby komunikacji rynkowej a etyka, PWE
  16. Konkol S. (2010), Marketing mobilny, Helion,
  17. Królewski J., Sala P. (red) (2014), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa
  18. Kreft P. (2013), Ilość pobranych aplikacji mobilnych w tym roku przekroczy... 100 mld!, Komputer Świat, wydanie z dn. 21.09.
  19. Life in Mobile, http://mobilecardcastpl. wordpress. com/slowniczek-pojec-mobilnych/ [dostęp: 20.10.2014]
  20. Nogieć J. (2014), Fotokody - chwilowa moda czy narzędzie łączące z cyberprzestrzenią, Instrumenty, Trendy Strategie. Marketing Przyszłości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 825,
  21. Piechota N. (2014), Lokalizacyjna aplikacja mobilna jako narzędzie badań ruchu turystycznego w miastach, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, no. 1 (262),
  22. Porębska-Miąc T. (2010), Wykorzystanie technologii mobilnych w zarządzaniu relacjami z klientem, AE Katowice,
  23. Sznajder A. (2013), Wpływ mobilnej technologii informacyjnej na działalność marketingową przedsiębiorstw, Gospodarka Narodowa, nr 7-8
  24. Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa,
  25. Tasner M. (2011), Blitzmarketing. Praktyczny przewodnik po narzędziach WEB 3.0, Wolters Kluwer, Warszawa
  26. Wanat T. (2014), Różnice między kobietami a mężczyznami w zakresie akceptacji i wykorzystania technologii mobilnych do zakupów w Internecie [w:] MEDIA i nowe sposoby komunikacji rynkowej a etyka, PWE
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu