BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prandzioch Monika (Politechnika Śląska)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność w ładzie organizacyjnym na podstawie normy ISO 26000:2012
Social Responsibility Organizational Governance Standards Based on ISO 26000: 2012
Źródło
Przegląd Nauk Stosowanych, 2014, nr 2, s. 81-91, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarowanie zasobami w przedsiębiorstwie - wybrane problemy
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Normy ISO, Zarządzanie, Zaufanie organizacyjne, Klimat organizacyjny
Social Responsibility, ISO International Standards, Management, Organizational trust, Organizational climate
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Po latach analiz problematyki społecznej odpowiedzialności, licznych opracowaniach naukowych krajowych i zagranicznych powstała Norma ISO 26000:2012, dokument systematyzujący wiedzę w tym obszarze, jak również zalecający konkretne praktyki mające na celu pomoc przy wdrożeniu społecznej odpowiedzialności do organizacji. Celem niniejszego artykułu jest analiza praktyk na rzecz integrowania społecznej odpowiedzialności. Rozważania skupiają się w obszarze ładu organizacyjnego i zobowiązaniach wobec interesariuszy, na podstawie Normy ISO 26000:2012.(abstrakt oryginalny)

After years of analyzing issues and problems, and numerous scientific studies (both national and international), ISO 26000:2012 has now been established and launched. This document sets out the knowledge in the area as well as recommending specific practices. The purpose of the document is to support the implementation of social responsibility in an organization. The article is based on analysis of the practice of integration of social responsibility. It focuses on organizational governance, and the liabilities of stakeholders based on ISO26000:2012.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kisiel, A.: Wybrane aspekty kształtowania kultury organizacyjnej. W: Działanie współczesnych przedsiębiorstw. Determinanty kulturowe zasobowe i samorządowe, T. Falencikowski (red.). Gdańsk: Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku 2011, t. 12.
  2. Nickels, W.G: Zrozumieć biznes. Warszawa: Wydawnictwo Bellona 1995.
  3. Polska Norma ISO 26000:2012: Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa 2012.
  4. Sokołowska, A.: Cechy społecznej odpowiedzialności w dobie kryzysu. W: Współczesne przedsiębiorstwo. Zasobowe czynniki sukcesu w konkurencyjnym otoczeniu, J. Fryca, J. Jaworski (red.). Gdańsk: Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku 2009, t. 4.
  5. Zbiegień-Maciąg, L.: Etyczne przedsięwzięcia w organizacji. W: Nowe tendencje w zarządzaniu personelem, L. Zbiegień-Maciąg (red.). Kraków: Wydawnictwo Wolters Kluwer 2006.
  6. Zbiegień-Maciąg, L.: Etyka w zarządzaniu organizacją. W: Etyka biznesu, J. Dietl, W. Gasparski (red.). Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997
  7. Forum Odpowiedzialnego Biznesu "Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR"
  8. http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/Mierzenie efektywnosci dzialan CSR_FOB_2012.pdf [dostęp 2.03.2014]
  9. Forum Odpowiedzialnego Biznesu "Raport odpowiedzialny biznes w Polsce 2013"
  10. http://odpowiedzialnybiznes.pl/wpcontent/uploads/2014/04/Raport_Odpowiedzialny_ biznes_w_Polsce2013.Dobre_Praktyki.pdf [dostęp 2.03.2014]
  11. "Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR" http://odpowiedzialnybiznes. pl/public/files/Mierzenie efektywnosci dzialan CSR_FOB_2012.pdf [dostęp 2.03.2014]
  12. Rok B, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Warszawa 2004, s. 18 http://gap.uek.krakow.pl/images/dokumenty_sympozja/odpbiz.pdf [dostęp 1.03.2014]
  13. www.odpowiedzialnybiznes.pl. [dostęp 2.03.2014]
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2353-8899
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu