BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Vogelgesang Alina (Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości)
Tytuł
Społeczno-ekonomiczne aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju w działalności przedsiębiorcy marketingu wielopoziomowego (MLM)
Socio-Economic Aspects of Sustainable Development in a Multi-Level Marketing Business Activities
Źródło
Przegląd Nauk Stosowanych, 2014, nr 2, s. 104-120, wykr., tab., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarowanie zasobami w przedsiębiorstwie - wybrane problemy
Słowa kluczowe
Rozwój, Rozwój zrównoważony, Marketing wielopoziomowy
Development, Sustainable development, Multi-level marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia społeczno - ekonomiczne aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju widziane okiem przedsiębiorcy ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku polskiego. Egzemplifikacją zastosowania koncepcji zrównoważonego rozwoju stał się sektor przedsiębiorstw marketingu wielopoziomowego (multi-level marketingu-MLM). Specyfika sektora MLM jest słabo opisana i znana przez środowisko ekonomistów czy socjologów. W artykule pokrótce przedstawiono specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstw MLM. Ponadto przedstawiono koncepcję zrównoważonego rozwoju w sektorze MLM na podstawie obserwacji rynkowych zachowań tychże podmiotów oraz wywiadów indywidualnych przeprowadzonych wśród liderów MLM funkcjonujących w Polsce. Na podstawie wielu przykładów działań firm MLM ukazano ich podejście do koncepcji CSR.(abstrakt oryginalny)

This paper presents the socio - economic aspects of sustainable development as seen by an entrepreneur with particular emphasis on the specificity of the Polish market. As an example of the concept of sustainable development has become a multi-level marketing business sector (multi-level marketing - MLM). The specificity of the MLM industry is poorly described and known by economists and sociologists. The article briefly presents the specific functioning of MLM companies. In addition, introduced the concept of sustainable development in the MLM industry by observing market behavior of these entities and individual interviews conducted among MLM leaders operating in Poland. On the basis of many examples of MLM companies shown their approach to CSR.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Baumgärtner, J.: From Sustainable development to management of sustainable ecosocial systems. "Problemy Ekorozwoju - Problems of Sustainable Development" 2008, vol. 3 no 2.
  2. Becker, G.S., Posner, R.A: Nieoczywistości. Ekonomiczna teoria wszystkiego. Warszawa: Wolters Kluwer Polska 2012.
  3. Bottromiuk, A.: Polskie społeczeństwo wobec idei i zasad zrównoważonego rozwoju. "Problemy Ekorozwoju - Problems of Sustainable Development" 2010, vol 5, no 2.
  4. Couglan, A.: Grayson, K.: Network marketing organizations: compensation plans, retail network growth and profitability. "International Journal of Research in Marketing" 1998, No. 15.
  5. Fiut, IS.: Obraz zrównoważonego rozwoju na łamach "Problemów Ekorozwoju-Problems of Sustainable Development. "Problemy Ekorozwoju - Problems of Sustainable Development" 2011, vol6., no 2.
  6. Grunwald, A.: Badanie dla zrównoważonego rozwoju. Wyzwania dla naukowego doradztwa politycznego. W: Zrównoważony rozwój: od naukowego badania do politycznej strategii, Banse G., Kiepas A. (red.). Berlin: Edition Sigma 2005.
  7. Kuzior, A.: Polskie i niemieckie doświadczenia w projektowaniu i wdrażaniu zrównoważonego rozwoju. "Problemy Ekorozwoju - Problems of Sustainable Development" 2010, vol 5, no 1.
  8. Lawrence, G.: Promoting Sustainable Development: The Question of Governance. "Research in Rural Sociology and Development" 2005,Volume 11.
  9. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na tle świata, Unii Europejskiej i państw regionu. Warszawa: PARP 2011.
  10. OECD: Corporate Social Responsibility, Partners for Progress. Organisation for Economic Cooperation and Development 2001.
  11. Pawłowski, L.: Czy liberalny kapitalizm i globalizacja umożliwiają realizację strategii zrównoważonego rozwoju? "Problemy Ekorozwoju - Problems of Sustainable Development" 2012, vol 7, no 2.
  12. PWC: Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu wraz z opracowaniami zestawu wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. Raport SMG KRC, Millward Brown 2011.
  13. PWC: Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050. Raport PWC 2012.
  14. Warzecha, A.: Zastosowanie MLM. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2010, nr 1.
  15. Warzecha, A.: Multi-level marketing w gospodarce rynkowej. Sosnowiec: Wydawnictwo 4Media Publisher Wydawnictwo Prasowe 2012.
  16. Warzecha, A., Vogelgesang, P.: Nowa forma przedsiębiorczości w gospodarce rynkowejprzedsiębiorstwo marketingu wielopoziomowego. Zeszyty Naukowe WSES Ostrołęka 2010, nr 8.
  17. Zarządzanie ryzykiem. Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój. Raport Deloitte Polska 2011.
  18. Zieliński, M., Wpływ państwa na rynek pracy i decyzje zatrudnieniowe przedsiębiorstw. Gliwice: Politechnika Śląska 2008.
  19. Zieliński, M., Rynek pracy w teoriach ekonomicznych. Warszawa: CeDEWu 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2353-8899
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu