BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szychta Leszek (Lodz University of Technology), Szychta Elżbieta (Kazimierz Pułaski University of Technology and Humanities in Radom, Poland), Luft Mirosław (Kazimierz Pułaski University of Technology and Humanities in Radom, Poland), Pietruszczak Daniel (Kazimierz Pułaski University of Technology and Humanities in Radom, Poland)
Tytuł
Application of Forced Drainage in Road and Rail Infrastructure
Źródło
Logistyka, Logistyka - nauka, 2015, nr 3, s. 11-15, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Infrastruktura kolei, Drogi, Logistyka transportu
Rail infrastructure, Road, Transport logistics
Uwagi
summ.
Abstrakt
Drainage of storm or groundwaters from areas of rail and motor roads is an important factor in improving surface stability and traffic safety. The paper reviews applications of storm or groundwater pumping stations to selected rail and road facilities. Methods of water drainage are defined synthetically and conditions for use of forced drainage are indicated. Rail and motor roads, tunnels and station facilities are subjects of the analysis. Improvement of traffic safety and effective land stabilization are adopted as fundamental criteria for application of forced road drainage. Examples of stormwater pumping combined with water gravity drainage at varying land topologies and with underground sewage systems are presented. The discussion is important for ensuring development of proper operation of rail and road transportation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bałuch H. and Bałuch M., Determinanty prędkości pociągów - układ geometryczny i wady toru. Warszawa: Instytut Kolejnictwa, 2010.
  2. Bałuch H. and Bałuch M., Układy geometryczne toru i ich deformacje. Warszawa, Kolejowa Oficyna Wydawnicza, 2010.
  3. Dyduch J., Uwarunkowania wyboru tras kolejowych. Logistyka, no. 2, 2010.
  4. Dyduch J., Innowacyjne systemy sterowania ruchem. Zakład Poligraficzny Politechniki Radomskiej.
  5. Edel R., Odwodnienie dróg. Warszawa: WKŁ, 2000.
  6. Kisilowski J., Dynamika układu mechanicznego pojazd szynowy-tor. Warszawa: PWN, 1991.
  7. Kisilowski J. and Knothe K., Advanced Railway Vehicle System Dynamics. Warszawa: WNT, 1991.
  8. Mazurkiewicz R., Odwodnienie stacyjnych torów przyperonowych. Nowoczesne technologie w realizacji projektów inwestycyjnych transportu kolejowego, Jurata, 6-8 V 2008.
  9. Sybilski D. et al., Zalecenia projektowania, budowy i utrzymania odwodnienia tuneli samochodowych, przejść podziemnych i przepustów. Warszawa: Instytut Badawczy Dróg i Mostów, 2009.
  10. Szling Z., Pacześniak E., Odwodnienia budowli komunikacyjnych. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2004.
  11. Warunki techniczne utrzymania podtorza kolejowego, Warszawa, 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-5478
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu