BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Slomski Wojciech (ISM Slovakia in Prešov)
Tytuł
Social Principles in the Context of Business Ethics
Źródło
Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne, 2015, nr 17 (2), s. 137-145, bibliogr. 14 poz.
Humanum. International Social and Humanities Studies
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Etyka, Wartości w biznesie
Business ethics, Ethics, Values ​​in business
Uwagi
summ
Abstrakt
In order to live a human being needs other people and they in return need him or her. This general truth acquires particular significance when a person has to face some critical situation and becomes dependant on the help from others, be it for bad health condition, for social, economic or other reasons. The primary and fundamental precondition of successful handling of any critical situation therefore is the knowledge of the mystery of human being, his/her value and dignity. This, in my opinion, can only be achieved via thorough application of basic social principles in everyday praxis. The values stemming from these principles are derived from and reflect human nature; they aren't mere objects of a certain faith but appear comprehensible by reason too.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. CZARNECKI, P. Ethics for a social worker , IP WSEI, Lublin 2011, ss. 200, ISBN 978- 83-62074-37-2.
  2. CZARNECKI, P. Praca socjalna, Difin, Warszawa 2013, ss. 253, ISBN 978-83-7641- 38-5.
  3. CZARNECKI, P., Sucasne problemy teorie a praxe socjalnej prace c Polsku, ISM Slovakia, Brno 2015, ss.235, ISBN 978-80-87502-1.
  4. CZARNECKI, P. Teorija i osnowy etiki, ISM, Slovakia, Kijów 2015, ss.140, ISBN978- 966-7972-38-7.
  5. CZARNECKI, P. Etika medzi dobrom a zlom, ISM Slovakia, Brno 2015, ss. 122, ISBN 978-80-87502.
  6. HANČOVSKÁ, E.: Etické aspekty podnikania a význam podnikateľskej etiky. In: Podnikanie. Inovácie. Spoločnosť. No. 2. Prešov : VSMP ISM Slovakia, 2009.
  7. JANDOUREK, J.: Sociologický slovník. Praha: Portál, 2001.
  8. KMEC, M.: Korupcia a klientelizmus ako jedna z príčiny súčasnej ekonomickej krízy. In. KMEC, M., PRIBULA, M. (Eds.): Business, Ethics and Personal management. Brno: Stuare, 2009, s. 88. ISBN 978-80-86441-41-2.
  9. LUKNIČ, A. S.: Štvrtý rozmer podnikania - etika. Bratislava : SAP, 1994.
  10. NOVAK, M.: Biznis ako poslanie. [retrieved 2014-10-15] available at: .
  11. SUTOR, B.: Politická etika. Trnava: Dobrá kniha, 1999.
  12. ŠOKA, S.: Stručný úvod do filozofie - Etika. Bratislava : RK CMBF, 1990.
  13. VOJTEK, Š.: Spravodlivosť, základný pilier pre rozvoj ľudskej společnosti. Nitra: Kňazský seminář sv. Gorazda, 2004.
  14. VRAGAŠ, Š.: Základné otázky sociálneho učenia Cirkvi. Bratislava: USPO, 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-8431
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu