BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jasiulewicz Anna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Wiaderny Mikołaj
Tytuł
Aplikacje mobilne jako innowacyjne narzędzia promocji marki w opinii konsumentów
Mobile applications as an innovative tool of brand promotion in consumers' opinion
Źródło
Logistyka, Logistyka - nauka, 2015, nr 2, CD 2, s. 1229-1236, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Badania ankietowe, Aplikacje mobilne, Promocja
Questionnaire survey, Mobile applications, Promotion
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule dokonano przeglądu literatury przedmiotu poświęconej problematyce promocji marki poprzez aplikacje mobilne z punktu widzenia konsumenta. Przedstawiono także wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w 2014 roku na próbie 323 respondentów. Podjęto próbę określenia czy w opinii konsumentów posiadanie przez firmę dedykowanej marce aplikacji mobilnej wpływa korzystnie na wizerunek oraz promocję marki. Wyniki badań wskazują iż aplikacje mobilne są innowacyjnym narzędziem, zbliżającym klientów do firmy, budującym zaufanie i zwiększającym lojalność i przywiązanie konsumentów.(abstrakt oryginalny)

Article presents literature overview concerning the issues on brand promotion through mobile applications from the consumer point of view. The paper also presents the results of survey conducted in 2014 on a sample of 323 respondents. An attempt was made to determine whether having a dedicated mobile application by company has beneficial effect on the image and promotion of brand in the consumers' opinion. The results indicate that mobile apps are innovative tool of marketing, approaching customers to company, building trust and increasing consumer loyalty.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Bibliografia
Pokaż
  1. Bhave K., Jain V., Rou S., Understanding the orientation of GEN Y toward mobile applications and in-app advertising India, "International Journal of Mobile Marketing", Vol.8, No.1, , pp.62-74, 2013.
  2. Chiem R., Arriola J., Browers D., Gross J., Limman, Nguyen P.V., Sembodo D., Song Y., Seal K. Ch., The critical success factors for marketing with downloadable applications: Lesson learned from selected European countries, "International Journal of Mobile Marketing", Vol.5, No.2, pp. 43-56, 2010.
  3. Furner Ch. P., Racherla P., Babb J.S., Mobile app stickness (MASS) and mobile interactivity: A conceptual model, The Marketing Review, Vo.14, No.2, pp. 163-18, 2014.
  4. McRae E., Carrabis J., Carrabis S., Hamel S., Want to be loved? Go mobile!, "International Journal of Mobile Marketing", Vol.8 Isuee 2, , pp. 55 -66, 2013.
  5. Morgan S., Internet Trends Report, April 12, p.13, 2010.
  6. Poradnik - marketing mobilny, IAB Polska mobile, 2013, http://iab.org.pl/badania-i-publikacje/poradnik-marketing-mobilny/
  7. Rishi M., Innovations Around Mobile Applications: Scope for Indian Developers, "Journal of Technology Management for Growing Economies", Vol 3, No.2, pp.119-136, October 2012.
  8. Ruiz-del Olmo F.J., Belmonte-Jiménez A.M., Young People as Useres of Branded Applications on Mobile Devices, "Media Communication Research Journal", No 43, vol. XXII, pp. 73-81, 2014.
  9. Shubham G., Bibhas Ch., Convergence Dynamics of Consumer Innovativeness Vis-à-vis Technology Acceptance Propensity: An Empirical Study on Adoption of Mobile Devices, "Journal of Marketing Management", 12.3, pp. 63-87, 2013.
  10. Wells R., Kleshinski C.E., Lau T., Attitudes toward and behavioral intentions to adopt mobile marketing: Comparisons of Gen Y in the United States, France and China, "International Journal of Mobile Marketing", Vol.7, No. 2, pp. 5-25, 2012.
  11. Yang H.Ch., Bon appétit for apps: Young American consumers' Acceptance of mobile applications, "Journal of Computer Information Systems, pp.85-96", Spring 2013 .
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-5478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu