BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Przygodzki Zbigniew (Uniwersytet Łódzki), Pożycka Patrycja (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Rozwój i zróżnicowanie sektora kreatywnego w Łodzi
Developmentand Diferentiation of Creative Sector in Lodz
Źródło
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2013, nr 9, s. 189-206, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Kreatywność, Przemysł kreatywny, Zachowania innowacyjne, Gospodarka lokalna
Creativity, Creative industry, Innovative behaviours, Local economy
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Łódź
Lodz
Abstrakt
Łódź jest jednym z miast, którego historia uzależniona była od rozwoju i prosperity przemysłu włókienniczego. Mimo (lub dzięki) swojego przemysłowego rodowodu, miasto dysponuje dziś znaczącym potencjałem kulturowym i dynamicznie rozwijającymi się branżami przemysłów kreatywnych. Celem pracy jest określenie potencjału sektora kreatywnego miasta, jego specyfiki i kierunków zmian w kontekście możliwości spotęgowania potencjału konkurencyjnego zdeterminowanego obecnością zasobów uważanych za ważne. Zadanie to jest szczególnie istotne, z punktu widzenia wsparcia świadomego wyboru kierunków polityki rozwoju Łodzi, w zakresie adaptacji gospodarki miasta, poprzez sektor kreatywny, do warunków funkcjonowania gospodarki opartej na wiedzy. (abstrakt oryginalny)

Łódź jest jednym z miast, którego historia uzależniona była od rozwoju i prosperity przemysłu włókienniczego. Mimo (lub dzięki) swojego przemysłowego rodowodu, miasto dysponuje dziś znaczącym potencjałem kulturowym i dynamicznie rozwijającymi się branżami przemysłów kreatywnych. Celem pracy jest określenie potencjału sektora kreatywnego miasta, jego specyfiki i kierunków zmian w kontekście możliwości spotęgowania potencjału konkurencyjnego zdeterminowanego obecnością zasobów uważanych za ważne. Zadanie to jest szczególnie istotne, z punktu widzenia wsparcia świadomego wyboru kierunków polityki rozwoju Łodzi, w zakresie adaptacji gospodarki miasta, poprzez sektor kreatywny, do warunków funkcjonowania gospodarki opartej na wiedzy. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Koter M., Kulesza M., Puś W., Pytlas S.: Wpływ wielonarodowego dziedzictwa kulturowego Łodzi na współczesne oblicze miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005.
  2. Strategia zarządzania marką Łódź na lata 2010-2011, Łódź 2010.
  3. Strategii Rozwoju Ulicy Piotrkowskiej na lata 2009-2020, Uchwała Nr LVII/1074/09 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 13 maja 2009 r. z późn. zm.
  4. The Economy of culture in Europe, The Economy of Culture in Europe, Raport KEA European Affairs dla Komisji Europejskiej, październik 2006.
  5. Zespół ds. Przemysłów Kreatywnych, Creative Industries Taskforce.
  6. Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych. Raport końcowy, Ecorys, Warszawa 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-7480
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu