- Autor
- Ścierski Jerzy M. (Politechnika Śląska)
- Tytuł
- Nowelizacja normy ISO 9001
Revision of ISO 9001 Standard - Źródło
- Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2011, z. 59, 101-117, bibliogr. 12 poz.
- Słowa kluczowe
- Normalizacja, Normy ISO, Normy ISO 9001, Zarządzanie jakością
Normalization, ISO International Standards, ISO 9001, Quality management - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Norma ISO 9001 z górą od 20 lat stanowi standard zarządzania zorientowanego na jakość. W artykule omówiono zmiany oraz ich interpretacje wynikające z przeprowadzonej w 2008 r. nowelizacji. Polska wersja normy EN-ISO 9001 została wydana w 2009 r.(abstrakt oryginalny)
QMS based on the requirements of ISO 9001 standard have been developed more than 20 years ago. This standard has been revised few times. I this paper has been discussed changes introduced in the last revision of the standard and interpretations some of the requirements.(original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Norma PN-EN ISO 9000 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2006.
- Aligning the QMS with the achievement of organizational and business success. ISO/TC176/IAF, 2003.
- Ścierski J.M.: Mapowanie procesów, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie.
- ISO 9000 Introduction and Support Package module: Guidance on ISO 9001:2008 Sub-clause 1.2 "Application", Document ISO/TC/SC2/N 524R6, 2008.
- PN-EN ISO 9000 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. PKN, Warszawa 2006.
- ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Linking on audit particular task, activity or process to the overall system, ISO, October 2004.
- ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Auditing statutory and regulatory requirements, ISO, June 2009.
- ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Understanding the process approach, ISO, June 2009.
- ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: How to audit top management processes, ISO, October 2004.
- ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Auditing "where appropriate" requirements, ISO, June 2009.
- Ścierski J.: Badanie satysfakcji klienta w systemach zarządzania jakością, Towaroznawstwo wobec integracji z Unią Europejską, (red.): Żuchowski J., Politechnika Radomska, Radom 2004.
- Ścierski J.: Jakość usług doradczych oferowanych przy wdrażaniu SZJ, w Instytucjonalne i rynkowe uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, (red.): Michalski E., Piocha S., Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Koszalin 2008, s. 185-193.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-3466
- Język
- pol