BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ścierski Jerzy M. (Politechnika Śląska)
Tytuł
Nowelizacja normy ISO 9001
Revision of ISO 9001 Standard
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2011, z. 59, 101-117, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Normalizacja, Normy ISO, Normy ISO 9001, Zarządzanie jakością
Normalization, ISO International Standards, ISO 9001, Quality management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Norma ISO 9001 z górą od 20 lat stanowi standard zarządzania zorientowanego na jakość. W artykule omówiono zmiany oraz ich interpretacje wynikające z przeprowadzonej w 2008 r. nowelizacji. Polska wersja normy EN-ISO 9001 została wydana w 2009 r.(abstrakt oryginalny)

QMS based on the requirements of ISO 9001 standard have been developed more than 20 years ago. This standard has been revised few times. I this paper has been discussed changes introduced in the last revision of the standard and interpretations some of the requirements.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Norma PN-EN ISO 9000 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2006.
  2. Aligning the QMS with the achievement of organizational and business success. ISO/TC176/IAF, 2003.
  3. Ścierski J.M.: Mapowanie procesów, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie.
  4. ISO 9000 Introduction and Support Package module: Guidance on ISO 9001:2008 Sub-clause 1.2 "Application", Document ISO/TC/SC2/N 524R6, 2008.
  5. PN-EN ISO 9000 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. PKN, Warszawa 2006.
  6. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Linking on audit particular task, activity or process to the overall system, ISO, October 2004.
  7. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Auditing statutory and regulatory requirements, ISO, June 2009.
  8. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Understanding the process approach, ISO, June 2009.
  9. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: How to audit top management processes, ISO, October 2004.
  10. ISO 9001 Auditing Practices Group Guidance on: Auditing "where appropriate" requirements, ISO, June 2009.
  11. Ścierski J.: Badanie satysfakcji klienta w systemach zarządzania jakością, Towaroznawstwo wobec integracji z Unią Europejską, (red.): Żuchowski J., Politechnika Radomska, Radom 2004.
  12. Ścierski J.: Jakość usług doradczych oferowanych przy wdrażaniu SZJ, w Instytucjonalne i rynkowe uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, (red.): Michalski E., Piocha S., Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Koszalin 2008, s. 185-193.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu