BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pajda Maria (Politechnika Śląska), Szewczyk Paweł (Politechnika Śląska)
Tytuł
Dobór instrumentów zarządzania jakością stosowanych w branżowym przedsiębiorstwie przetwórczym
Selection of Quality Management Instruments Applied in a Sectorial Processing Enterprise
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2011, z. 59, 191-205, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Instrumenty zarządzania, Zarządzanie jakością, Przemysł przetwórczy, Techniki zarządzania
Management instruments, Quality management, Processing industry, Management techniques
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł ma na celu przedstawienie wykorzystywania nowoczesnych instrumentów zarządzania jakością w przetwórczym przedsiębiorstwie branżowym. Szczególną uwagę zwrócono na techniki nietypowe, stworzone na wewnętrzne potrzeby firmy, które, w dobie rosnącej konkurencyjności, stanowią swego rodzaju odpowiedź na wciąż zwiększające się wymagania względem dostawców w odniesieniu do konkretnych norm branżowych.(abstrakt oryginalny)

Applications of modern quality management instruments in an automotive enterprise were described. In particular, selection of techniques created by the enterprise for internal purposes were presented as well as chosen examples of their application were cited.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czerska J.: Zasada 5S; http://www.zie.pg.gda.pl/~jcz/5S.pdf (dostęp: 19.03.2011).
  2. FMEA, Encyklopedia Zarządzania; http://mfiles.pl/pl/index.php/FMEA (dostęp: 19.03.2011).
  3. Gonciarski W.: Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomicznej Almamer w Warszawie; http://www.almamer.pl (dostęp: 15.05.2010).
  4. Hamrol A.: Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005.
  5. Hamrol A., Mantura W.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Poznań 1998.
  6. Ładoński W., Szołtysek K.: Zarządzanie jakością. Systemy jakości w organizacji, cz. 1, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  7. Łańcucki J.: Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  8. Łunarski J.: Zarządzanie jakością. Standardy i zasady, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008.
  9. Metodologia 5-WHY; http://www.strefa-iso.pl/5-why.html (dostęp: 19;03.2011).
  10. MIL-STD-1629: Procedures for Performing a Failure Mode, Effects and Criticality Analysis; http://www.savive.com;http://www.ely.pg.gda.pl/zs2t/materialy/nimo/Fmeca.pdf (dostęp: 19.03.2011)
  11. Tague N.R.: The Quality Toolbox, ASQ Quality Press, Milwaukee, Wisconsin 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu