BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Guszczak Bartosz (Instytut Logistyki i Magazynowania GS1, Poznań, Polska)
Tytuł
Charakterystyka analizy procesowej w przedsiębiorstwie
Characteristics of process analysis in the enterprise
Źródło
Logistyka, Logistyka - nauka, 2015, nr 3, CD 1, s. 1730-1739, tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesami, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Reengineering, Zarządzanie logistyczne
Process management, Enterprise management, Reengineering, Logistic management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedsiębiorstwa szukając recept prowadzących do wyższej efektywności działania wracają do idei procesów. Założeniem podejścia procesowego jest optymalizacja działań, mając na uwadze przede wszystkim procesy, a nie funkcje, dlatego też proces jest naturalnym determinantem osiągania wzrostu efektywności przez przedsiębiorstwo. Celem podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem jest uzyskanie wysokiego poziomu niezawodności w konkretnym działaniu Autor niniejszej publikacji charakteryzuje analizę procesową, zarządzanie procesowe, mapowanie procesów, a także metodologię IDEF.(abstrakt oryginalny)

Companies are looking for recipes for greater effectiveness and get back to the idea of processes. The principle of a process approach is the optimisation of actions taking into consideration processes, not functions. Therefore, it is a process that determines the growth of effectiveness of a company. The aim of a process approach to a company management is achieving a high level of reliability in a precise situation. Author of this paper characterized process analysis, process management, process mapping as well IDEF methodology.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Bibliografia
Pokaż
  1. Anders A., Zarządzanie procesowe i mapowanie procesów biznasowych, Warszawa: Wydawnictwo PWE, 2008.
  2. Ciesielski M., Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009.
  3. Ciesielski M., Instrumenty zarządzania logistycznego, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2006.
  4. Davenport T., Process Innovation. Reengineering through Information Technology, Harvard Business School Press, 1993.
  5. Davenport T., Business Process Reengineering: Its Past, Present and Possible Future, Harvard Business School Publishing, Boston, 1995.
  6. Grajewski P., Organizacja procesowa, projektowanie i konfiguracja, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007.
  7. Hammer M., Champy J., Reengineering the corporation: a manifesto for business revolution, Nicholas Brealey, London, 1993.
  8. Hammer M., Reengineering work: don't automate, obliterate, "Harvard Business Review", 104-112, July-August 1990.
  9. Hunt D.V., Process mapping, How to Reengineer Your Business Processes, New York, John Wiley & Sons, 1996.
  10. Palacz K., Narzędzia serii IDEF stosowane w reinżynierii procesów, "Logistyka "6/2000.
  11. Pacholski L., Cempel W., Pawlewski P., Reengineering. Reformowanie procesów biznesowych i produkcyjnych w przedsiębiorstwie, Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2009.
  12. Mayer, R, Menzel C., Painter M., de Witte P., Blinu T., Perakath B., Information integration for concurrent engineering IDEF3 process description capthure metod report, University Drive East College Staton, Texas, 1995.
  13. www.idef.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-5478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu