BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wdowiak Artur (Uniwersytet Medyczny w Lublinie), Cichońska Dominika (Uniwersytet Medyczny w Łodzi), Rzeźnicki Adam (Uniwersytet Medyczny w Łodzi), Krakowiak Jan (Uniwersytet Medyczny w Łodzi)
Tytuł
Narzędzia marketingowe w ocenie usług sektora leczenia niepłodności
Marketing Tools in the Evaluation of Infertility Treatment Services Sector
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2013, t. 14, z. 10, cz. 3, s. 133-142, tab., bibliogr. 10 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w ochronie zdrowia - wybrane aspekty
Słowa kluczowe
Medycyna, Usługi medyczne, Zdrowie, Zdrowie publiczne, Analiza SWOT, Marketing
Medicine, Medical services, Health, Public health, SWOT analysis, Marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zdrowie publiczne ma charakter wielodyscyplinarny, obejmuje szeroki zakres mających na celu zapobieganie chorobom, przedłużanie życia oraz promocję zdrowia. Zarządzanie i analiza strategiczna systemów zdrowotnych stanowią również domenę zdrowia publicznego, co potwierdza wielodziedzinowy charakter tej sfery medycyny.(fragment tekstu)

Public Health is a multidisciplinary, covers a wide range of activities aimed at preventing disease, prolonging life and promoting health. The strategic plan should be built using appropriate methods of analysis, such as: the "five forces" ME Porter analysis - to investigate the attractiveness of the sector and capacity building, SWOT analysis to assess the macro-environment and inside the organization, Matrix Boston Consulting Group (BCG) to present the portfolio of services. Effect of treatment and diagnosis of infertility on quality of life is particularly significant. This relationship creates unique challenges for strategic planning. Therefore, a well-conducted analysis and appropriate management of strategic seems to be particularly important in terms of social medicine and public health.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dobska M., Dobski P. (1999), Marketing usług medycznych, Wydawnictwo Prawno- Ekonomiczne INFOR, Warszawa.
  2. Gierszewska G., Romanowska M. (1996), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J. (1999), Strategiczne planowanie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  4. Kuc B. (2000), Zarządzanie doskonałe, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa.
  5. Pierścionek Z. (1997), Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  6. Porter M. (1980), Competitive Strategy, The Free Press, New York.
  7. Porter M. (1985), Competitive Advantage, The Free Press, New York.
  8. Porter M. (1990), Competitive Advantage of Nations, The Free Press, New York.
  9. Romanowska M.P. (2000), Strategie rozwoju i konkurencji, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
  10. Strategor (1999), Zarządzanie firmą (tłumaczenie K. Bolesta-Kukułka), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu