BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stępnicka Nina (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim), Wiączek Paulina (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim)
Tytuł
Kobieta menedżer Margaret Cushing Whitman i jej rola w rozwoju największego na świecie serwisu aukcji internetowych eBay.com
Female Manager Margaret Cushing Whitman and her Role in the Development of the eBay.com - World's Largest on - Line Auction Site
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2013, t. 14, z. 4, s. 55-65, bibliogr. 23 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Problemy współczesnej praktyki zarządzania
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość, Menedżer, Serwis aukcyjny
Entrepreneurship, Manager, Auction website
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy jest próba przedstawienia, jakimi cechami odznaczają się kobiety pełniące funkcje menedżerskie w największych firmach na świecie, które z reguły zarezerwowane są dla mężczyzn oraz w jaki sposób kobieta przyjmuje rolę menedżera w świecie biznesu. Rozważania pracy oparte będą na faktach z życia osobistego i zawodowego CEO i prezes największej na świecie spółki internetowej eBay Inc., Meg Whitman. (fragment tekstu)

Margaret Whitman belongs to a small group of women who combine in a great way the functions of manager and innovator. An example of Whitman's activity, competence and capability to company management is the auction site eBay.com, which in the years 1998-2008, i.e. at the time when she was CEO at eBay, Inc., has generated billions of dollars in profits and has become one of the largest websites in the world, creating and/or acquiring several other regional and local auction sites in the world, companies and websites working with eBay.com, e.g. Skype, Gumtree, and Shopping. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Angier M.E., Pond S., Angier D. (2004), 101 Best Ways To Get Ahead, Success Networks, United States.
  2. Beatty J.F., Samuelson S.S. (2006), Business Law and the Legal Environment, Standard Edition, Cengage Learnings, United States.
  3. Berger A. (2011), Ads, Fads, and Consumer Culture: Advertising's Impact on American Character and Society, Rowman&Littlefield, United States.
  4. Birley S., Muzyka D.F. (2000), Mastering Entrepreneurship, Pearson Education, United States.
  5. Boguszewicz T. (2012), Pani od zakupów, [on - line], http://www.ekonomia24.pl/ artykul/ 201186.html?print=tak&p=0.
  6. Bollinger L., O'Neill C. (2008), Women in Media Careers: Success Despite the Odds, University Press of America, United States.
  7. Bryceson K.P. (2006), 'E' Issues in Agribusiness: The What, Why and How, CABI, United States.
  8. Cummings S.D., Reddy P.B. (2009), California After Arnold, Algora Publishing, United States.
  9. Daft R.L. (2009), Organization Theory and Design, Cengage Learning, United States.
  10. Dessler G., Phillips J. (2007), Managing Now, Cengage Learning, United States.
  11. Guffey E. (2007), Business Communication: Process&Product, Cengage Learning, United States.
  12. Hodgetts R.M., Hegar K.W. (2007), Modern Human Relations at Work, Cengage Learning, United States.
  13. Jones S. (ed.) (2002), Encyclopedia of New Media: An Essential Reference to Communication and Technology, SAGE, United State.
  14. Kleindl B. (2006), International Marketing, Cengage Learning, United States.
  15. Lehman C.M., DuFrene D.D. (2007), Business Communication, Cengage Learning, United States.
  16. May Damen M.,Nicastro McCuistion N. (2009), Women, Wealth and Giving: The Virtuous Legacy of the Boom Generation, John Wiley&Sons, United States.
  17. Maxwell J.C. (2008), 17 Indisputable Laws of Teamwork, Thomas Nelson Inc., United States.
  18. Meg Whitman (2012), http://pl.wikipedia.org/wiki/Meg_Whitman.
  19. Napier H.A., Rivers O., Wagner S. (2006), Creating a Winning E-Business, Cengage Learning, United States.
  20. Plunkett J.W. (2008), Plunkett's E - Commerce and Internet Industry Almanac 2008: E-Commerce and Internet Business Industry Market Research, Statistics, Trends and Leading Companies, Plunkett Research, Ltd., United States.
  21. Rigby R. (2011), 28 Business Thinkers Who Changed the World: The Management Gurus and Mavericks Who Changed the Way We Think about Business, Kogan Page Publishers, United States.
  22. Shelly G.B., Vermaat M.E. (2008), Discovering Computers 2009: Brief, Cengage Learning, United States.
  23. Stanford N. (2010), Corporate Culture: Getting It Right, John Wiley & Sons, United States 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu