BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hvizdová Eva (International School of Management ISM Slovakia in Prešov)
Tytuł
Segmentácia spotrebiteľov na trhu cestovného ruchu - segmentačné premenné a typológia
Segmentation of Consumers in the Tourism Market - Segmentation Variables and Typology
Źródło
Prosopon. Europejskie Studia Społeczno-Humanistyczne, 2013, nr 1, s. 71-83, tab., bibliogr. 25 poz.
Prosopon. European Humanities and Social Studies
Słowa kluczowe
Konsument, Zachowania konsumenta, Segmentacja, Typologia
Consumer, Consumer behaviour, Segmentation, Typology
Uwagi
summ.
Abstrakt
The concept of market segmentation is closely related to the concept of diversity. With-out diverse market with many different people with different history, origin, interests, needs, wants and perceptions, we would hardly be able to segment the market. The diver-sity of the global market makes the market segmentation attractive, viable and potentially high yield strategy. The segmentation of the tourism market is an important part of un-derstanding consumer behavior and is characterized by intensity.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Branston, G., Stafford, R. 2003. Media Students Book. 3 vyd. Canada: Routle-ge.
  2. Ferner, F.-K. 1993. Marketing cestovného ruchu. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
  3. Foster, T. R.V. 2002. Jak získat a udržet zákazníka. Praha: Computer Press.
  4. Frain, J. 1999. Introduction to Marketing. 4 vyd. London: EMEA.
  5. Goeldner, R. Ch., Ritchie, R. B. 2009. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 11. Vyd. Canada: Wiley.
  6. Gonzales, A. M., Bello, L. 2002. The construct "lifestyle" in market segmenation. The behaviou of tourist consumer. In European Journal of Marketing, č. ½.
  7. Gordon, F., Goldosmith, R. 1998. Consumer Psychology for Marketing. 2 vyd. Oxford: EMEA.
  8. Gučík, M. et al. 2006. Manažment cestovného ruchu. 1. vyd. Banská Bystrica: Slovak-Swiss Tourism.
  9. Horner, S., Swarbrooke, J. 2003. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing.
  10. Hudson, S. 2008. Tourism and Hsopitality Marketing: A Global Perspective. Camridge: SAGE.
  11. Hvizdová E. a kol. 2007. Základy marketingu. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška.
  12. Hvizdová E. a kol. 2012. Základy marketingu. Prešov: Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM Slovakia.
  13. Jakubíková, D. 2009. Marketing v cestovním ruchu. Praha: GRADA Publishing.
  14. Kaspar, C. 1995. Úvod do manažmentu cestovného ruchu. 1. vyd. Banská Bystrica: EF UMB.
  15. Kotler, P. Keller, K. L. 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing.
  16. Kotler, P., Armstrong, G. 2007. Marketing. Praha: Grada Publishing.
  17. Long, L. 2003. Culinary Tourism. USA: University Press of Kentucky.
  18. Novacká, Ľ. 1993. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita.
  19. Novacká, Ľ., Kulčáková, M. 1996. Klient v cestovnom ruchu. 1. vyd. Bratislava: Eurounion.
  20. Pizam, A., Mansfeld, Y. 2000. Consumer behavior in travel and tourism. New York: Routledge.
  21. Schannel, H., Yeoman, I., a Backer, E. 2012. Family Tourism (Multidisciplinary Perspectives). Canada: Channel View Publication.
  22. Swarbrooke, J., Horner, S. 2007. Consumer Behaviour in Tourism. 2 vyd. USA: Routledge.
  23. Wickens, E. 2002. The Sacred and the Profane. A Tourist Typology. In Annals of Tourist Research.
  24. Woodside, A., Martin, D. 2008. Tourism Management (Analysis, Behaviour and Strategy). Cambridge: CABI.
  25. Wood, K., House, S. 1992. The Good Tourist. 2 vyd. Londýn: Mandarin.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-0266
Język
slo
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu