- Autor
- Milczarek Aleksandra (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Wybrane aspekty zachowań konsumentów w kontekście zrównoważonej konsumpcji
Behavioral Aspects of Consumer Decision in Poland and Their Importance for the Economy - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 40 T.2, s. 131-143, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
- Tytuł własny numeru
- Problemy współczesnej ekonomii
- Słowa kluczowe
- Konsumpcja, Decyzje konsumenckie, Zachowania konsumenta, Konsumpcja zrównoważona
Consumption, Consumer decision, Consumer behaviour, Sustainable consumption - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule podjęto tematykę decyzji i zachowań współczesnych konsumentów. Zasadniczym celem pracy jest wskazanie i ocena najnowszych trendów w zakresie konsumpcji oraz rozwoju tzw. inteligentnej konsumpcji. Rozważania dotyczą jedynie polskich konsumentów. W kontekście założeń zrównoważonej konsumpcji przeanalizowano również skutki i znaczenie obserwowanych zachowań konsumenckich dla gospodarki.(abstrakt oryginalny)
The article describes behaviors that determine decision-making processes of modern consumers. The main aim of this paper is to identify and evaluate the latest trends in consumption and the development of intelligent consumption. The considerations relate only to Polish consumers. In the context of the objectives of sustainable consumption analyzed the effects and significance of consumer behaviors for the economy. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
-
- Abramek E., Prosumpcja w rozwoju systemów informatycznych zarządzania, w: Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, red. R. Knosala, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2013.
- Behrendt S., Henseling Ch. u.a., Vom Consumer zum Prosumer - Potenziale für nachhaltigen Konsum durch den Wandeln der Konsumentenrolle in der Internetökonomie, w: Vom Wissen zum Handeln - Neue Wege zum Nachhaltigen Konsum, Statusheft von BMBF und SÖF 2009.
- Brzoska K., Lewandowska A., Wzrost gospodarczy w dobie zrównoważonego rozwoju, w: Problemy Gospodarki Światowej, t. III, red. M. Kuczmarska, I. Pietryka, Wydawnictwo Instytutu Badań Gospodarczych i Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oddział w Toruniu, Toruń 2013.
- Buss D.M., Psychologia ewolucyjna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
- E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska, www.ecommerce.gemius.pl/ (dostęp 21.03.2015).
- http://informacje.havasworldwide.pl/pr/286856/inteligentna-konsumpcja-i-rola-marekw- obliczu-ekonomii-w-sam-raz?rss=true (dostęp 30.03.2015).
- Kryk B., Zrównoważona jakość życia a zrównoważona konsumpcja i zachowania ekologiczne polskich konsumentów, "Handel Wewnętrzny", listopad-grudzień 2013, t. II.
- Privater Konsum und Nachhaltige Entwicklung, red. H. Leitschuh-Fecht, S. Lorek, Positionspapier des Forum Umwelt & Entwicklung, Positionspapier zur Vorlage bei der CSD 7, Bonn 1999.
- Loewenstein G., Prelec D., Anomalies in Intertemporal choice: Evidence and an Interpretation, "Quarterly Journal of Economics", May 2012.
- Mały Rocznik Statystyczny Polski 2014, GUS, Warszawa 2014.
- Olejniczuk-Merta A., Zmiany w konsumpcji i zachowaniach konsumentów, w: Społeczno- -ekonomiczne determinanty konsumpcji w Polsce, red. U. Łangowska-Szczęśniak, A. Bobrowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2011.
- Raport Izby Gospodarki Elektronicznej, Kupuję w internecie 2014, www.ecommercepolska. pl (dostęp 21.03.2015).
- Raport Havas Worldwide, Nowy typ konsumentów i gospodarka oparta na współdzieleniu, http://informacje.havasworldwide.pl/pr/286856/inteligentna-konsumpcja-i-rola- -marek-w-obliczu-ekonomii-w-sam-raz?rss=true (dostęp 30.03.2015).
- Spangenberg J.H., Lorek S., Lebensqualität, Konsum und Umwelt: intelligente Lösungen statt unnötiger Gegensätze, Gutachten, SERI Sustainable Europe Research Institute, Köln-Wien 2003.
- Zaleśkiewicz T., Psychologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
- Zrałek J., Dekonsumpcja jako przejaw konsumpcji zrównoważonej i jej konsekwencje dla marketingu, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2013, t. I.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-4881
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.18276/sip.2015.40/2-10






