BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wróblewska-Kazakin Agnieszka (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Determinants of Family Business Progress
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2014, vol. 6, nr 4, cz. 2, s. 5-14, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo rodzinne, Wartość przedsiębiorstwa, Konkurencyjność
Family-owned business, Enterprise value, Competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
The aim of this article is to indicate the characteristics, which make family business prominent in the free market. Perceiving these characteristics as values of family business gives them the opportunity to gain competitive advantage and enables multi-generation existence of the company. The process of succession, if conducted in a planned and formalized way, becomes a value itself. The two projects: 'The guide to succession' and 'Value codes', both in the testing phase, promoting the process of succession in Polish family firms, have set the creating of complex tools enabling the succession in the family business to be effected their target. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzeziński A., (2012), Owners as SMEs' stakeholders, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu nr 32/2012, Poznań.
  2. Brzeziński A., (2012), Employee as family businesses stakeholders, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu nr 28/2012, Poznań.
  3. Budziak T., (2012), Succession in business family, Poltext, Warsaw.
  4. Cohn M., (1992), Passing the Torch, Succession, Retirement, & Estate Planning in Family - Owned Businesses, McGraw-Hill Inc., New York.
  5. Value codes - the diagnosis of the current state of ownership in Polish family firms - a summary report based on research conducted in the project 'Value codes - effective succession in Polish family firms' - time of research 1.11.2012-9.02.2013.
  6. Popczyk A., Popczyk W., (1996), Tradition and trouble, "Businessman" no 11.
  7. Widz M., (2013), Family constitution - needless waste of time or necessity, www.sukcesja.org.pl [12 February 2014].
  8. Winnicka-Popczyk W., (2002), Specific aspects of family business management, [in:] J. Hołubiec (red.) Contemporary management problems, Edition. MWSHP, Łowicz.
  9. www.sukcesja.org/
  10. www.sukcesja.org.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.2478/joim-2014-0052
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu