BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olejniczak Katarzyna (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Norms and Values in Family Business Management
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2014, vol. 6, nr 4, cz. 2, s. 35-47, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo rodzinne, Przedsiębiorczość, Wartości i normy etyczne
Family-owned business, Entrepreneurship, Value and ethical norms
Uwagi
summ.
Abstrakt
Family entrepreneurship aiming at multi-generation, in which there is no clear distinction between the family and the business, and family members exert a significant influence on or directly manage a family business, is managed by means of norms and values, passed from generation to generation. Therefore, it is important, in the present unclear market conditions, to present the research results concerning norms and values in family business management from the point of view of the students of the Faculty of Management of Czestochowa University of Technology. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blikle A. (2012), Specyfika zarządzania w firmach rodzinnych, W: Firma w rodzinie czy rodzina w firmie, Metodologia wsparcia firm rodzinnych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, s. 39.
  2. Glińska-Neweś A. (2007), Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, TNOIK "Dom Organizatora", Toruń, ss. 222-22.
  3. Kempa E. (2013), Miejsce firm rodzinnych w sektorze MSP, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, tom XIV, zeszyt 6, część I, Wydawnictwo SAN, Łódź, s. 275.
  4. Łukasik K. (2013), Kultura organizacyjna i jej wpływ na jakość funkcjonowania firm rodzinnych, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, tom XIV, zeszyt 6, część I, Wydawnictwo SAN, Łódź, s. 33.
  5. Nowodziński P. (2011), Rola kultury organizacji w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa rodzinnego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XII Wydawnictwo SAN, Łódź, s.101.
  6. Olejniczak K. (2013), Family Entrepreneurship and Business Ethics - the Selected Aspects. W: Współczesne determinanty funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstwem. Red. nauk. O. Seroka-Stolka, Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, ss. 79-83.
  7. Safin K. (2007), Przedsiębiorstwo rodzinne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, ss. 21-22.
  8. Tomski P. (2011), Programowanie przyszłości biznesu w oparciu o więzi rodzinne - wybrane problemy sukcesji, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XII, z. 7, Seria SWSPiZ, Wydawnictwo SAN, Łódź, s. 137-150.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.2478/joim-2014-0055
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu