BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trojanowski Tomasz (Jan Długosz University, Częstochowa, Poland)
Tytuł
Culture of Marketing Actions of a Company in the Area of Sustainable Marketing Mix
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2014, vol. 6, nr 4, cz. 2, s. 67-74, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo handlowe, Marketing-mix, Zrównoważony marketing, Rozwój zrównoważony, Przedsiębiorczość
Commercial enterprises, Marketing-mix, Sustainable marketing, Sustainable development, Entrepreneurship
Uwagi
summ.
Abstrakt
The article focuses on the essence and importance of a sustainable marketing mix in business enterprises. In the first chapter the concept of this work the concept of sustainable product is brought closer. The characteristics of a sustainable product are presented. The further part of the article describes the prices of the products in terms of sustainability. Inter alia, the impact of the use of sustainable corporate policy on the price level of products is indicated. The third chapter addresses the issues of sustainable products distribution including the description of sustainable distribution channels. The final part of the work includes the information on sustainable marketing communication with the use of promotion mix instruments. The paper presents the main objectives of sustainable marketing communication and identifies means of marketing messages. The paper concludes with a summary. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong G., Kotler P. (2012), Marketing wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa.
  2. Belz F.M., Peattie K. (2010), Sustainability marketing. A global perspective, J. Wiley&Sons, Glasgow.
  3. Emery B. (2012), Sustainable marketing, Pearson, Edinburgh.
  4. Fuller D. (1999), Sustainable marketing. Managerial-ecological issues, SAGE, California.
  5. Knecht Z. (2005), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa.
  6. Martin D., Schouten J. (2012), Sustainable marketing, Prentice Hall, New Jersey.
  7. Pabian A. (2012), Zrównoważony marketing na rynku przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, no 226, Poznań.
  8. Stanton W., Etzel M., Walker B. (1994), Fundamentals of Marketing. Tenth ed. McGraw-Hill, New York.
  9. Trojanowski T. (2013), Companies sustainable distribution, Technika Transportu Szynowego, no 10.
  10. Trojanowski T. (2013), Zrównoważona komunikacja marketingowa, "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa", no 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.2478/joim-2014-0057
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu