BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łukasik Katarzyna (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
The Importance of Organizational Culture for Entrepreneurship in Family Businesses
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2014, vol. 6, nr 4, cz. 2, s. 87-97, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacyjna, Przedsiębiorczość, Przedsiębiorstwo rodzinne
Organisational culture, Entrepreneurship, Family-owned business
Uwagi
summ.
Abstrakt
The article discusses the issue of the importance of organizational culture for business development of family businesses. In connection with the above, there will be presented the essence and types of organizational culture, leading to the entrepreneurial attitudes of all members of family business. The theoretical part of the article is supported by empirical research, carried out in a selected group of family businesses in various industries in Czestochowa. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J.D. (2003), Rozwijanie przedsiębiorczości - wybrane koncepcje [in:] K. Piech, M. Kulikowski (eds.), Przedsiębiorczość: szansą na sukces rządu, gospodarki, przedsiębiorstw, społeczeństwa, Instytut Wiedzy, Warszawa.
  2. Chudy K. (2011), Istota przedsiębiorczości w aspekcie społecznej odpowiedzialności [in:] H. Kościelniak, S. Gostkowska-Dźwig [eds.], Przedsiębiorczość we współczesnych procesach gospodarowania. Studia przypadków, wyd. WZPCzęst, Częstochowa.
  3. Fleming Q.J. (2006), Tajniki przetrwania firmy rodzinnej, Wyd. Helion, Gliwice.
  4. Gostkowska Dźwig (2011), Kreowanie wartości przedsiębiorstwa jako jeden z elementów przejawu przedsiębiorczości organizacji na rynku [in:] H. Kościelniak, S. Gostkowska-Dźwig [eds.], Przedsiębiorczość we współczesnych procesach gospodarowania. Studia przypadków, wyd. WZPCzęst, Częstochowa.
  5. Kempa E. (2011), Strategia rozwoju firm rodzinnych w sektorze MMSP, [in:] A. Marjański [ed.], Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju. Strategia zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym, "Przedsiębiorczość i Zarządzania", Tom XII, Zeszyt 7, Wyd. SWSPiZ, Łódź.
  6. Ławniczak-Stadnik A. (2008), O kulturach firm amerykańskich [in:] A. Stankiewicz-Mróz, Jarosław Lendzion [eds.], Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacji przemian na rynku pracy, Wyd. Media Press, Łódź.
  7. Puto A. (2013), Czynniki hamujące rozwój współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw, [in:] O. Seroka-Stolka [ed.], Współczesne problemy zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem, wyd. WWZPCz, Częstochowa.
  8. Sudoł S. (2008), Przedsiębiorczość - jej pojmowanie, typy i czynniki ją kształtujące, "Problemy Zarządzania", No 2.
  9. Tomski P. (2011), Programowanie przyszłości biznesu w oparciu o więzi rodzinne - wybrane problemy sukcesji, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XII, z. 7, Seria SWSPiZ, Wydawnictwo SAN, Łódź.
  10. http://firmyrodzinne.pl/warto-przeczytac/baza-wiedzy/45-artykuly/70-charakterystyka-firm-rodzinnych-cz1.html, accessed: 11.02.2014
  11. http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/Wydarzenia/pawlak-firmy-rodzinne-trwalym-filarem-gospodarki,25356,1; accessed: 11.02.2014
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.2478/joim-2014-0059
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu