BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalewska-Turzyńska Magdalena (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Public relations a społeczna odpowiedzialność biznesu
Public Relations Versus Corporate Social Responsibility
Źródło
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2011, nr 5, s. 363-374, tab., bibliogr. 30 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Public relations, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono problematykę relacji zachodzących między Społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) a Public Relations (PR). W toku rozważań wydzielono dziewięć obszarów CSR, które są wspierane przez działania PR firmy. Przyjęto zatem, że CSR i PR są koncepcjami komplementarnymi.(abstrakt oryginalny)

In this article the problem of relations between Corporate Social Responsibility (CSR) and Public Relations (PR) was undertaken. In the course of deliberations there was the nine areas of CSR distinguished, which are supported by the firm PR. It is therefore concluded that CSR and PR are complementary concepts.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamus-Matuszyńska A., Firma społecznie odpowiedzialna szansą na przetrwanie w turbulentnych czasach, [w:] Hope E. (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
  2. Bielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2002.
  3. Black S., Public Relations 1998, http://biznes.pwn.pl/haslo/3964318/public-relations.html (dostęp z dnia: 5.02.2011).
  4. Blanke M., Gorynia-Pfeffer N., CSR-Kompedium - Organizacje w Polsce i Niemczech oraz w jaki sposób wspierają one społeczną odpowiedzialność biznesu przedsiębiorstw, Rhode Kellermann Wawrowsky, 2008.
  5. Daszkiewicz M., Wpływ relacji społecznych na pozycję rynkową polskich przedsiębiorstw, [w:] Styś A. (red.), Pozycja polskich podmiotów rynkowych - pierwsze doświadczenia procesu integracji, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 1170, Wrocław 2007.
  6. DeFleur M.L., Theories of Mass Communication, David McKay, New York 1966.
  7. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, WN PWN, Warszawa 2006.
  8. Golewska-Stafiej A. (red.), PR a społeczne zaangażowanie biznesu, czyli jak budować relacje z grupami niezbędnymi do funkcjonowania firmy i realnie zmieniać świat na lepsze, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2004.
  9. Green J., The Cynic's Lexicon: A Dictionary Of Amoral Advice, St Martins Press, New York, 1985.
  10. Grunig J. E., Hunt T., Managing Public Relations, Holt, Rinehart & Winston, New York 1984.
  11. Kuraszko I., Panek-Owsiańska M., Rok B., Zadrożna K., CSR w firmie - zysk dzięki odpowiedzialności, przewodnik FORBES, 2007.
  12. Macleod C., Macleod L., McDonald's faces child-labour furore (ang.). "The Independent", 3 września 2000 r http://www.independent.co.uk/news/world/asia/mcdonalds-faces-childlabour-furore-699441.html (dostęp z dnia: 29.05.2011).
  13. Ogórek K., A kogo obchodzi fundacja "A kogo?", 2009-12-09 http://www.iwoman.pl/naluzie/inews/a;kogo;obchodzi;fundacja;a;kogo,119,0,564855.html (dostęp z dnia: 29.05.2011).
  14. Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 1205, Wrocław 2008.
  15. Porter M.E., Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencji?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007, nr 5.
  16. Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce - Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  17. Rok B. (red.), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, działania, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  18. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, WN PWN, Warszawa 2004.
  19. Słownik Finansów http://www.findict.pl/slownik/public-relations-pr (dostęp z dnia: 5.02.2011).
  20. Stewart J. (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, WN PWN, Warszawa 2002.
  21. Werner K., Weiss H., Czarna lista firm. Intrygi światowych koncernów, Stargard Szczeciński, Hidari 2009.
  22. Wyrok sądu z dn.19.06.1997 w sprawie o zniesławienie McDonald's Corporation http://www.mcspotlight.org/case/trial/verdict/verdict0_sum.html (dostęp z dnia: 29.05.2011).
  23. Zasępa T., Media Człowiek Społeczeństwo. Doświadczenia Europejsko-Amerykańskie, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2002.
  24. http://www.fundinguniverse.com/company-histories/The-North-Face-Inc-Company-History.html.
  25. http://www.fjallraven.pl/odpowiedzialno/.
  26. http://www.jti.com/cr_home/smokingandhealth.
  27. http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,57645,9658085,PKO_Bank_Polski_Dobroczynca_Roku_2010.html.
  28. http://www.barbour.com/index.cfm?fuseaction=content.view&ContentID=15.
  29. http://www.logo24.pl/Logo24/1,85825,8152275,Barbour___marka_nie_do_zdarcia.html.
  30. http://www.fundacjapolsat.pl/Wystarczy_Chciec__Historie_Naszych_Bohaterow,5504/index.html.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-7480
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu