BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jarosiński Mirosław (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Zastosowanie analizy przypadków w badaniach nad internacjonalizacją przedsiębiorstw
Źródło
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2012, t. 17 (1), s. 221-229, tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Metody badań problemów zarządzania strategicznego
Słowa kluczowe
Studium przypadku, Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Badania empiryczne, Metody badawcze
Case study, Enterprise internationalization, Empirical researches, Research methods
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia studium przypadku jako metodę prowadzenia badań empirycznych zarówno od strony teoretycznej jak i wykorzystania w badaniach, ze szczególnym uwzględnieniem badań nad internacjonalizacją przedsiębiorstw. Autor postuluje częstsze wykorzystanie studium przypadku w badaniach nad internacjonalizacją polskich przedsiębiorstw, w połączeniu z badaniami ilościowymi, w celu głębszego zrozumienia procesów tworzenia i realizacji strategii internacjonalizacji. (abstrakt oryginalny)

The article presents case study as a method of empirical research, both from theoretical point of view and from the point of this method's applica- tion in research, particularly on internationalisation of companies. The au- thor proposes to apply case study method in research on internationalisa- tion of Polish companies more often, together with quantitative research in order to better understand the processes of internationalisation strategy creation and execution. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dubé L., Paré G., Rigor in Information Systems Positivist Case Research: Current Practices, Trends, and Recommendations, "MIS Quarterly" 2003, nr 27 (4).
  2. Dul J., Hak T., Case Study Methodology in Business Research, Oxford 2008.
  3. Eisenhardt K.M., Building Theories from Case Study Research, "Academy of Management Review" 1989, nrl4 (4).
  4. Ghauri P., Gronhaug K., Research Methods in Business Studies: A Practical Guide, 3rd edition, FT Prentice Hall, Harlow 2005.
  5. Głowacka M., Kocińska M., Mała metodologia case study, "Przegląd organizacji" 1995, nr 2.
  6. Jarosiński M., Urodzeni globaliści w badaniach na świecie i w Polsce, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" 2011, nr 114.
  7. Koziński J., Idiograficzne i nomotetyczne podejście do badania i projektowania strategii [w:] Krytyczna analiza szkół i kierunków zarządzania strategicznego. Nowe koncepcje zarządzania, red. R. Krupski, Prace naukowe WWSZiP seria "Zarządzanie i Marketing", Wałbrzych 2004.
  8. Mort G.S., Weerawardena J., Networking Capability and International Entrepreneurship: How Networks Function in Australian Born Global Firms, "International Marketing Review" 2006, nr 23 (5).
  9. Rialp A., Rialp J., Knight G.A., The Phenomenon of Early Internationalizing Firms: What Do We Know after a Decade (1993-2003) of Scientific Inquiry?, "International Business Review" 2005, nr 14 (2).
  10. Salkind N.J., Exploring Research, 6th edition, Pearson, Prentice Hall, Upper Saddle River 2006.
  11. Yin R.K., Case Study Research: Design and Methods, 3rd edition, Sage, Thousand Oaks 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-2686
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu