BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawełoszek Ilona (Częstochowa University of Technology), Wieczorkowski Jędrzej (Warsaw School of Economics, Poland)
Tytuł
Big Data as a Business Opportunity: an Educational Perspective
Źródło
Annals of Computer Science and Information Systems, 2015, vol. 5, s. 1563-1568, rys.,tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Big Data
Big Data
Uwagi
summ.
Abstrakt
The paper presents considerations on the concept of big data. The aim of the paper is to confront the attempts of defining big data with its common understanding by different groups of users. In this research the group of respondents are students of Warsaw University of Economics. The authors advocate that the student's opinion and attitude to big data can be important regarding the fact that they will probably become managers - business users of big data solutions. Another aim is the analysis of present educational offerings of Polish universities in the area of big data and suggesting the directions of the development of educational curricula to better fit the marked demand for big data professionals.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Boyd, K. Crawford, "Critical questions for big data" in Information, Communication & Society, Volume 15, Issue 5, 2012, pp. 662-679.
  2. M. Tabakow, J. Korczak, B. Franczyk, "Big data - definicje, wyzwania i technologie informatyczne" in Business Informatics, 1 (31) 2014, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, pp. 138-153.
  3. J. Wieczorkowski, P. Polak, "Big data: Three-aspect approach" in Online Journal of Applied Knowledge Management, Volume 2, Issue 2, 2014, International Institute for Applied Knowledge Management, pp. 182-196.
  4. http://blogs.msdn.com/b/microsoftenterpriseinsight/archive/2013/04/1 5/the-big-bang-how-the-big-data-explosion-is-changing-theworld. aspx, 2013.
  5. McKinsey Global Institute, "Big data: The next frontier for innovation, competition and productivity", http://www.mckinsey.com/insights/business_technology/big_data_the _next_frontier_for_innovation, 2011.
  6. E. Dumbil, "What is big data? An introduction to the big data landscape.", http://radar.oreilly.com/2012/01/what-is-big-data.html, 2012.
  7. M. Rouse, "Big data", http://searchcloudcomputing.techtarget.com /definition/big-data-Big-Data, 2011.
  8. D. Laney, "Application delivery strategies", META Group, http://blogs.gartner.com/doug-laney/files/2012/01/ad949-3D-Data- Management-Controlling-Data-Volume-Velocity-and-Variety.pdf.
  9. J. Wieczorkowski, M. Dałek, "Problem przeciążenia informacyjnego a integracja systemów informatycznych", Zeszyty Naukowe nr 762 Ekonomiczne Problemy Usług nr 104, Uniwersytet Szczeciński 2013, pp. 439-448.
  10. P. Płoszajski, "Big Data: nowe źródło przewag i wzrostu firm", Ementor, nr 3 (50) / 2013, pp. 5-10.
  11. R. Szupiluk, "Dekompozycje wielowymiarowe w agregacji predykcyjnych modeli data mining". Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2013.
  12. D. Jelonek C. Stepniak, T. Turek, "Barriers in Creating Regional Business Spatial Community" in Proceedings of the 2014 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, pp. 1243- 1250, DOI: 10.15439/2014F264
  13. "Program kształcenia na studiach drugiego stopnia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Analiza danych - big data", Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2014.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-5963
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15439/2015F365
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu