BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krasiński Marek (Department of Organization and Management Theory)
Tytuł
Cultural Domination or Cooperation on the Example of Toyota and Bridgestone
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2012, vol. 4, nr 4, s. 102-111, tab., rys., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacyjna, Zarządzanie kulturą, Zarządzanie kulturą organizacyjną, Zarządzanie międzykulturowe, Japoński styl zarządzania
Organisational culture, Cultural management, Management of organizational culture, Intercultural management, Japanese management style
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Toyota Motor, Bridgestone
,
Abstrakt
The article describes the problem of cross cultural management in Japanese companies operating in Poland. The aim of this paper is to present significant differences in the approach to intercultural management in two large Japanese companies operating in Poland. Author answers the question of why there can be no one best model of cultural interaction, and present the results of empirical studies of this issue carried out at Toyota Motor Industries Poland and Bridgestone Diversified Products Poland. The article is concluded with the sentence that the best model of cultural interaction is the model of cultural interaction consciously chosen taking into account situational factors present in a particular company. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adler N.J. (1986) International Dimensions of Organizational Behavior, Belmont: Wadsworth.
  2. Hofstede G., Hofstede G.J., Minkov M. (2010) Cultures and Organizations: Software of the Mind, 3rd edition, USA: McGraw-Hill.
  3. Krasiński M. (2012) Wybrane aspekty różnic kulturowych pomiędzy Polakami i Japończykami wpływające na zarządzanie filiami japońskich przedsiębiorstw w Polsce, in: Sułkowski Ł., Chmielecki M. (ed.) Studia z Zarządzania Międzykulturowego, Łódź: SAN.
  4. Przybyła M. (ed.) (2003) Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  5. Trompenaars F., Hampden-Tuner Ch. (2012) Riding the Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business, 3rd edition, USA: McGraw-Hill.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu