BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barnat Wiesław (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie), Fąferek Jacek (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie), Ciepielewski Radosław (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie), Simiński Przemysław (Wojskowy Instytut Techniki Samochodowej i Pojazdów), Szczęśniak Grzegorz (Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.)
Tytuł
Modelowanie krytycznego przypadku krzyżowania osi dla ramy samochodu ciężarowego
Numerical simulation of the selected case of load heavy goods vehicle chassis
Źródło
Logistyka, Logistyka - nauka, 2015, nr 5, CD 1, s. 673-678, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Samochody, Samochody ciężarowe, Parametry techniczne, Innowacje techniczne, Układ napędowy
Automobiles, Lorries, Technical parameters, Technical innovations, Drive system
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań numerycznych wybranego przypadku obciążenia podwozia pojazdu ciężarowego, wymuszającego krzyżowanie osi. Stworzony model numeryczny przedstawia ramę samochodu ciężarowego wraz z zawieszeniem, w celu zbadania zjawiska krzyżowania osi w warunkach dynamicznego wymuszenia, poprzez najazd na przeszkody z prędkością 10 m/s (36 km/h). Wysokość przeszkód, które zastosowano podczas omawianego badania wynosiły 300 mm, natomiast kąt pod jakim omawiany układ najeżdżał na przeszkodę wynosił 300. (abstrakt oryginalny)

In this paper presents the results of numerical investigations the selected case of load heavy goods vehicle chassis, require crossing the axis. Numerical model created shows truck frame with suspension, in order to examine the phenomenon of crossing the axis under the conditions of dynamic loads, by raiding on the obstacles at a speed of 10 m/s (36 km/h). the height of the obstacles, which have been used during the study amounted to 300 mm, while the angle of raid on obstacles amounted to 300 . (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Bibliografia
Pokaż
  1. Mitschke M., Dynamika samochodu. Warszawa: WKŁ, 1977.
  2. Prochowski L., Żuchowski A., Pojazdy samochodowe. Samochody ciężarowe i autobusy. Warszawa: WKŁ, 2004.
  3. Schweizerhof K., Nillson L., Hallquist J.O., Crashworthiness analysis in the automotive industry. International Journal Of Computer Applications in Technology, Special Issue on the Industrial Use of Finite-Element Analysis, 1992, Vol. 5, No. 2/3/4, p. 134-156.
  4. Wu S. R., Cheng J.: Advanced development of explicit FEA in automotive applications. Computer methods in applied mechanics and engineering, 1997, No.149, p. 188-199.
  5. Zheng S.: Failure analysis of frame crack on a wide-body mining dump truck. Engineering Failure Analysis, 2015, No. 48, p. 153-165.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-5478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu