BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nizielska Aleksandra (University of Economics in Katowice, Poland)
Tytuł
Cultural Determinants of Relations with Entities from the International Market Environment
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2011, vol. 3, nr 2, s. 99-112, tab., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Rynki międzynarodowe, Marketing relacji, Kultura narodowa, Kultura organizacyjna
International market, Relationship marketing, National culture, Organisational culture
Uwagi
summ.
Abstrakt
The article presents the impact of culture on the relations with entities from the international market environment. There were presented the definition of culture and the differences between national and organisational culture. However, the main aim of the article was to present the different approaches to the national and organizational culture's dimensions (Hofstede, Trompenaars & Hampden Turner, Schwarz versus GLOBE) and the influence of cultural differences on implementing the relationship marketing on international markets. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartosik-Purgat M., Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2006.
  2. Bjerke B., Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji. Oficyna Ekonomiczna, Krakow 2004.
  3. Cateora Ph.R., Ghauri P.N., International Marketing. European Edition, McGraw-Hill Publ., London 2000.
  4. Chatman J.A., Jehn K.A., Assessing the Relationship Between Industry Characteristics and Organizational Culture: How Different can You Be?, Academy of Management Journal 2004, No.37 (June).
  5. Desphande R., Webster F.E., Organizational Culture and Marketing: Defining the Research Agenda, Journal of Marketing 1989, No. 53 (January).
  6. Gesteland R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000.
  7. Hofstede G., Kultury i organizacje, Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  8. House R.J., Hanges P.J., Javidan M., Dorfman P., Gupta P.W., (ed.), Culture, leadership, and organizations. The GLOBE study of 62 societes. Thousands Oaks: Sage 2004.
  9. Karcz K., Kulturowe uwarunkowania marketingu relacji otoczeniu międzynarodowym, [w:] Trans'05. Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, pr. zb. pod red. H. Brdulak i T. Gołębiowskiego, Szkoła Głowna Handlowa, Warszawa 2005.
  10. Kłoskowska A., Kultura masowa, PWN, Warszawa 1980.
  11. Komunikacja międzykulturowa w integrującej się Europie - aspekty metodyczne, wyniki badań, praca zbiorowa pod red. K. Karcz, Warszawa 2004.
  12. Kostera M., Zarządzanie międzykulturowe, w: Zarządzanie, teoria i praktyka, red. nauk. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1996.
  13. Pabian A., Kulturowe uwarunkowania tworzenia więzi z klientami na rynkach międzynarodowych, [w:] Budowanie związków z klientami na rynku Business to Business - teoria i praktyka, pr. zb. pod red. O. Witczaka, CeDeWu, Warszawa 2007.
  14. Schwarz S.H., Universalism values and the inclusiveness of our moral universe, Journal of Cross - Cultural Psychology 2007, No. 38 (6).
  15. Sułkowski Ł., Kulturowa zmienność organizacji, PWE, Warszawa 2002.
  16. Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu