BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kania Sylwester Marek (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
The Role of Cultural Differences in Forming a Business Strategy
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2010, vol. 2, nr 2, s. 16-25, rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Różnice kulturowe, Zarządzanie międzynarodowe
Cultural differences, International management
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Young Digital Planet S.A.
Young Digital Planet S.A.
Abstrakt
The subject of this article is to present the impact of cultural differences on building business strategy, as well as the meaning of knowledge about the culture, customs and tradition of the countries in which we do business. The author analyses the experiences of a large multimedia corporation Young Digital Planet S.A. gathered in the course of collaboration with culturally different countries, and uses the company as an example showing how important a consideration for cultural factors is for managing an international business. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gesteland R.R., 2000. Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, [Cross-cultural business behavior]. Warsaw: PWN.
  2. Hofstede G., 2000. Kultury i organizacje, [Cultures and Organizations]. Warsaw: PWE.
  3. Kostera M., 1997. Zarządzanie międzykulturowe [w:] Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red). Zarządzanie. Teoria i praktyka, [Cross-cultural management [in:] Koźminski A.K., Piortowski W. (Eds.). Management. the theory and practice]. Warsaw: PWN.
  4. Murdoch A., 1999. Współpraca z cudzoziemcami w firmie [Cooperation with foreigners in company]. Warsaw: Poltext.
  5. Nogalski B., Jarocki P., 1998. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach międzynarodowych [Nonverbal communication in international negotiations]. Bydgoszcz: TNOIK, 70p.
  6. Obłój K., 1993. Strategia sukcesu firmy [Corporate succes strategy]. Warsaw: PWN.
  7. Richard R., Still R.R., John S., Hill J.S., 1985. Multinational Product Planning, A Meta Market Analysis [in:] International Marketing Review, Spring.
  8. Steiner G.A., Miner J.B., Gray E.R., 1986. Management Policy and Strategy, New York: Macmillan Pub, 3rd ed.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu