BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rozkwitalska Małgorzata (Politechnika Gdańska)
Tytuł
Barriers of Cross-cultural Interactions According to the Research Findings
Źródło
Journal of Intercultural Management, 2010, vol. 2, nr 2, s. 37-52, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Korporacje międzynarodowe, Zarządzanie międzykulturowe, Cudzoziemcy, Współpraca, Komunikowanie
International corporation, Intercultural management, Foreigners, Cooperation, Communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
The aim of this article is to label major cultural barriers and to present results of empirical findings referring to barriers to intercultural interactions in foreign subsidiaries of transnational corporations (TNCs). The qualitative research was conducted in TNCs' foreign subsidiaries operating in Poland in the winter of 2009/2010. The article describes how the respondents perceived the problems in cooperation with foreigners, defines sources and significance of these problems and areas in which they occur. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barkema H.G., Bell J.H.J., Pennings J.M., 1996. Foreign entry, cultural barriers, and learning. Strategic Management Journal, Vol. 17, pp. 151-166.
  2. Babbie E., 2008. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN.
  3. Brenner B., 2009. Management Control in Central and Eastern European Subsidiaries. Hampshire: Palgrave Macmillan.
  4. Hofstede G., Hofstede G.J., 2007. Kultury i organizacje. Warszawa: PWE.
  5. Kożusznik B., 2002. Zachowania człowieka w organizacji. Warszawa: PWE.
  6. Rozkwitalska M., 2009. Problemy zarządzania międzykulturowego w przedsiębiorstwach z kapitałem zagranicznym. Problemy zarządzania, Vol. 7, nr 3(25), pp. 127-149.
  7. Rozkwitalska M., 2010. Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych korporacji transnarodowych (publikacja przyjęta do druku). Warszawa: Oficyna (Wolters Kluwer Business).
  8. Westney D.E., Zaheer S., 2003. The Multinational Enterprise as an Organization, w: Rugman A.M., Brewer T.L. (red.), The Oxford Handbook of International Business. New York: Oxford University Press, pp. 349-350.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0150
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu