BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Like Arkadiusz (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu)
Tytuł
Analiza instrumentów promocji marek luksusowych na przykładzie rynku samochodowego
Promotion Instruments of Luxury Brands - an Example Using the Car Market
Źródło
Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 2015, nr 15, s. 199-216, wykr., bibliogr. 40 poz.
The Poznan School of Banking Undergraduate Research Journal
Słowa kluczowe
Promocja, Dobra luksusowe, Rynek samochodowy, Instrumenty marketingowe, Marketing
Promotion, Luxury goods, Car market, Marketing instruments, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule scharakteryzowane zostały instrumenty promocji wykorzystywane przez marki luksusowe, na przykładzie rynku samochodowego. Do jego napisania wykorzystane zostały takie metody badawcze jak metoda indywidualnych przypadków, dzięki której możliwe było poparcie scharakteryzowanych w pracy zagadnień praktycznymi przykładami oraz analiza dokumentów zastanych, która umożliwiła wyjaśnienie definicji związanych z przedmiotem badań. (abstrakt oryginalny)

This article characterized promotion instruments used by luxury brands, using the example of the car market. Research methods used for this article included the method of individual cases and the analysis of documents. This allowed for the clarification of definitions related to the subject of research and made it possible to clarify the described definitions related to this subject area. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. 2015 Ferrari Sergio, http://www.topspeed.com/cars/ferrari/2015-ferrari-sergio-ar166019.html [15.10.2015].
  2. Babiasz J., 1946 Ford Super Deluxe Sedan, http://www.autotraderclassics.com/car- article/1946+Ford +Super+Deluxe+Sedan-72759.xhtml [29.10.2015].
  3. Beissmann T., Porsche signs tennis ace Maria Sharapova as brand ambassador, http://www.caradvice.com.au/228192/porsche-signs-tennis-ace-maria-sharapova-as-brand-ambassador/ [12.10.2015].
  4. Bochańczyk-Kupka D., Luksus i dobra luksusowe, "Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne" 2014, nr 176/16.
  5. Bruckner A., Słownik etymologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1958.
  6. Budzyński W., Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1998.
  7. Calhoun D., Daniel Craig interview: 'My advice to the next James Bond? Don't be shit!', http://www.timeout.com/london/film/daniel-craig-interview-my-advice-to-the-next-james-bond-dontbe-shit [22.10.2015].
  8. Cenker E., Public Relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2007.
  9. Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa 2003.
  10. D'Arpizio C., Levato F., Zito D., De Montgolfier J., LUXURY GOODS WORLDWIDE MARKET STUDY, http://www.bain.com/bainweb/PDFs/Bain_Worldwide_Luxury_Goods_Report_2014.pdf [6.12.2015].
  11. Deacon C., Aston Martin Give Press a Sneak Peak of one-77 Supercar at Paris Motor Show, http://www.motor1.com/news/20/aston-martin-give-press-a-sneak-peak-of-one-77-supercarat-paris-motor-show [18.10.2015].
  12. Dryl W., Strategie marketingowe dóbr luksusowych, "Zarządzanie i Finanse" 2012, nr 2, cz. 2.
  13. Endangered Species [reklama internetowa], reż. N. Fuglsig, Microsoft, Los Angeles 2011.
  14. European Open: Porsche becomes title sponsor, http://newsroom.porsche.com/en/company/porschetitle-sponsor-top-level-golf-european-open-10180.html [15.10.2015].
  15. Gadomska E., Luksusowy marketing czyli jak budować markę premium, "Law Business Quality - Magazyn Ludzi Skucesu" 2014, nr 8.
  16. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
  17. Gębarowski M., Nowoczesne formy reklamy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007.
  18. Gębarowski M., Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Regan Press, Gdańsk 2010.
  19. Huntingford S., Derek Bell talks Bentley and Le Mans at Goodwood, http://www.telegraph. co.uk/motoring/goodwood-festival-of-speed/10934340/Derek-Bell-talks-Bentley-and-Le-Mans-atGoodwood.html [12.10.2015].
  20. Introducing DB9 GT Bond Edition, http://www.astonmartin.com/en/cars/db9gt-bond [13.10.2015].
  21. Joe Taslim Brand Ambassador Aston Martin Indonesia, http://autonetmagz.net/aston-martinofficially-available-in-indonesia-by-releasing-the-vantage-and-vanquish/13385/joe-taslim-brandambassador-aston-martin-indonesia/ [12.10.2015].
  22. Klimkowska R., Psychologiczne uwarunkowania decyzji zakupu samochodów luksusowych, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy" 2009, nr 15.
  23. Kotler P., Burton S., Deans K., Brown L., Armstrong G., Marketing, Pearson Higher Education, New Jersey 2012.
  24. Luksus, hasło w: Słownik języka polskiego, red. W. Doroszewski, http://sjp.pwn.pl/slowniki/luksus. html [20.10.2015].
  25. Megafactories: Aston Martin Supercar [program telewizyjny], sezon 1, odc. 13, Stany Zjednoczone: National Geographic [wyemitowano 4.09.2011, o godz. 21:00].
  26. Piątkowski W., Lokowanie produktu lub marki (product/brand placement) jako narzędzie kreowania silnej marki, w: Zarządzanie silną marką, red. M.K. Witek-Hajduk, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
  27. Pietrzak J., Luksusowe marki, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Luksusowe-marki-1517387.html [21.10.2015].
  28. Porsche named title sponsor of the European Open, http://www.europeantour.com/ europeantour/season=2015/tournamentid=2015034/news/newsid=253332.html#OvYawjP0y2xf2hd2.97 [15.10.2015].
  29. Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014, https://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2014/Raport%20KPMG-Rynek-dobr-luksusowych-w-Polsce-2014-czesc-I.pdf [21.10.2015].
  30. Shea E., Luxury brand endorsements in popular song lyrics may influence purchases, http://www.luxurydaily.com/luxury-brand-endorsements-in-popular-song-lyrics-may-influence-purchases/ [9.10.2015].
  31. Staszyńska K.M., Marka, Konsument, Badacz: Spotkania na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
  32. Stone M., Lerner P., History's Greatest Automotive Mysteries, Myths and Rumors Revealed, Motorbooks, Minneapolis 2012.
  33. Turek R., Derek Bell naszym gościem podczas TopGear Live!, http://www.topgear.com.pl/aktualnosci/derek-bell-naszym-gosciem-podczas-topgear-live/xz9xqc [12.10.2015].
  34. Using sponsorship to increase brand awareness, http://businesscasestudies.co.uk/infiniti/usingsponsorship-to-increase-brand-awareness/introduction.html#axzz3oqIBWEde [15.10.2015].
  35. Wolf C., Need A Sweet Car For Your Next Rap Video? I Know A Guy, http://www.cityweekly.net/TheDailyFeed/archives/2012/12/01/need-a-sweet-car-for-your-next-rap-video-i-know-a-guy [10.10.2015].
  36. www.astonmartins.com/car/db5/ [12.10.2015].
  37. www.igcd.net/vehicles.php?make=Aston%20Martin [17.10.2015].
  38. www.luxbrandexpo.com/wystawcy.html [18.10.2015].
  39. www.nfsunlimited.net/porsche [17.10.2015].
  40. www.world-luxury-group.com/WLE%20Overview%202014_2015.pdf [18.10.2015].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1428-7129
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu