BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bąk Andrzej
Tytuł
Modele regresji w pomiarze preferencji konsumentów
Regression Models in Measurement of Consumers' Preferences
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (11), 2003, nr 981, s. 86-101, tab., bibliogr. 34 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Pomiary, Badanie preferencji konsumenckich, Modele regresji
Measurement, Consumer preferences research, Regression models
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono charakterystykę modeli i metod pomiaru struktury preferencji konsumentów. W szczególności omówiono najważniejsze modele regresji wykorzystywane w badaniach struktury preferencji wyrażonych. (fragment tekstu)

Measurement of consumers' preferences is one of the most important elements of marketing research. It helps to explain the reasons of consumers' decisions. The paper presents makes attempt to describe base models and methods of consumers' preference structure measurement. In particular there are presented the most important regression models used in research of stated preferences, i.e. conjoint analysis regression models and discrete choice regression models. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Akaah I.P., Korgaonkar P.K. (1983): An Empirical Comparison of the Predictive Validity of Self-explicated, Huber-Hybrid, Traditional Conjoint, and Hybrid Conjoint Models. "Journal of Marketing Research", May, 20, s. 187-197.
  2. Backhaus K., Erichson B., Plinke W., Weiber R. (1990): Multivariate Analysemethoden. Berlin-Heidelberg-New York: Springer-Verlag.
  3. Bąk A. (2000): Conjoint analysis jako metoda pomiaru postaw i preferencji konsumentów. [w:] Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych. Red. M. Walesiak: Wrocław: Wyd. AE. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 856, s. 69-81.
  4. Bierlaire M. (1997): Discrete Choice Models. URL: http://web.mit.edu/mbi/www/michel.html. Cambridge: Massachusetts Institute of Technology.
  5. Brzeziński J. (1997): Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.
  6. Categorial Analysis - Part I (1999): URL: http://pytheas.ucs.indiana.edu/~statmath/stat/all/cat/ printable.htm. Indiana University.
  7. Coombs C.H., Dawes R.M., Tversky A. (1977): Wprowadzenie do psychologii matematycznej. Warszawa: PWN.
  8. Dobosz M. (2001): Wspomagana komputerowo statystyczna analiza wyników badań. Warszawa: Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT.
  9. Ferguson G.A., Takane Y. (1997): Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.
  10. Grabiński T., Wydymus S., Zeliaś A. (1983): Metody prognozowania rozwoju społeczno-gospodarczego. Warszawa: PWE.
  11. Green P.E. (1984): Hybrid Models for Conjoint Analysis: an Expository Review. "Journal of Marketing Research", May, 21, s. 155-169.
  12. Green P.E., Goldberg S.M., Montemayor M. (1981): A Hybrid Utility Estimation Model for Conjoint Analysis. "Journal of Marketing", Winter, 45, s. 33-41.
  13. Green P.E., Srinivasan V. (1978): Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook. "Journal of Consumer Research", September, 5, s. 103-123.
  14. Green P.E., Srinivasan V. (1990): Conjoint Analysis in Marketing: New Developments with Implications for Research and Practice. "Journal of Marketing", October, 54, s. 3-19.
  15. Green P.E., Wind Y. (1975): New Way to Measure Consumers' Judgments. "Harvard Business Review", July-August, 53, s. 107-117.
  16. Haaijer R., Wedel M. (2000): Conjoint Choice Experiments: General Characteristics and Alternative Model Specifications. [w:] A. Gustafsson, A. Herrmann, F. Huber (eds.): Conjoint Measurement: Methods and Applications. Berlin: Springer, s. 319-360.
  17. Hu C. (1997): Conjoint Analysis. URL: http://www.nevada.edu/~huc/html/conj.html.
  18. Hu C., Hiemstra S.J. (1996): Hybrid Conjoint Analysis as a Research Technique to Measure Meeting Planners' Preferences in Hotel Selection. "Journal of Travel Research" vol. XXXV, No. 2, s. 62-69.
  19. Jajuga K. (1989): Modele z dyskretną zmienną objaśnianą. [w:] Estymacja modeli ekonometrycznych. Red. S. Bartosiewicz: Warszawa: PWE, s. 218-259.
  20. Kemperman A. (2000): Temporal Aspects of Theme Park Choice Behavior. URL: http://alexandria.tue.nl/extra2/200013915.pdf. Eindhoven: Technische Universiteit.
  21. Kuhfeld W.F. (1996): Multinomial Logit, Discrete Choice Modeling. An Introduction to Designing Choice Experiments, Collecting, Processing, and Analyzing Choice Data with the SAS System. URL: http://ftp.sas.com/techsup/download/technote/ts273.pdf. Cary: SAS Institute Inc.
  22. Lehmann D.R., Gupta S., Steckel J.H. (1998): Marketing Research. Reading, Massachusetts: Addison-Wesley.
  23. Lilien G.L., Kotler P., Moorthy S.K. (1992): Marketing Models. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  24. Long J.S. (1997): Regression Models for Categorical and Limited Dependent Variables. Thousand Oaks-London-New Dehli: SAGE Publications.
  25. Louviere J.J. (1994): Conjoint Analysis. [w:] R.P. Bagozzi (ed.): Advanced Methods of Marketing Research. Oxford: Blackwell.
  26. Louviere J.J., Woodworth G. (1983): Design and Analysis of Simulated Consumer Choice or Allocation Experiments: An Approach Based on Aggregate Data. "Journal of Marketing Research", November, 20, s. 350-367.
  27. McFadden D. (1974): Conditional Logit Analysis of Qualitative Choice Behavior. [w:] P. Zarembka (ed.): Frontiers in Econometrics. New York-San Francisco-London: Academic Press, 105-142.
  28. Prognozowanie gospodarcze (1993). Red. M. Cieślak. Wrocław: Wyd. AE.
  29. Sagan A. (1998): Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Kraków: Wyd. AE.
  30. Statystyczne metody analizy danych (1998). Red. W. Ostasiewicz. Wrocław: Wyd. AE.
  31. Tadeusiewicz R., Izworski A., Majewski J. (1993): Biometria. Kraków: Wydawnictwa AGH.
  32. Theil H. (1979): Zasady ekonometrii. Warszawa: PWN.
  33. Walesiak M., Bąk A. (2000): Conjoint analysis w badaniach marketingowych. Wrocław: Wyd. AE.
  34. Zwerina K. (1997): Discrete Choice Experiments in Marketing. Heidelberg-New York: Physica-Verlag.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu