BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartłomowicz Tomasz
Tytuł
Pomiar stabilności preferencji potencjalnych nabywców nieruchomości
Measurement of the Stability of Preferences Presented by Potential Properties' Purchasers
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (11), 2003, nr 981, s. 102-109, tab., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Inwestycje w nieruchomości, Inwestor indywidualny
Investments in real estate, Individual investors
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem badań w artykule są preferencje inwestorów na rynku niezabudowanych nieruchomości gruntowych przeznaczonych pod jednorodzinne wolno stojące budownictwo mieszkaniowe na obszarze miasta Jeleniej Góry. Celem badania jest poznanie rodzaju oraz skali zmian ważności atrybutów uwzględnianych przy ich zakupie poprzez dezagregację preferencji potencjalnych nabywców omawianego typu nieruchomości i porównanie otrzymanych wyników z rezultatem wcześniej przeprowadzonego badania. Okresami badawczymi są czerwiec 2001 r. oraz miesiące maj i czerwiec 2002 r. (fragment tekstu)

The paper presents the research results of the importance of features, which characterize the properties, placed in the Jelenia Gora area, intended in the local spatial development plan for detached building, for potential investors. The source was the outcome of the poll opinion organized among students of Master studies in colleges in Jelenia Gora in June 2001 and May-June 2002. The research was based on a decomposition approach using the conjoint analysis procedure. The research results in comparison with advance results allowed to identify the type and range of changes in preferences of properties' purchasers. Consequently for both terms of research there were established variables which effect on price: universal location of properties (urban zone), environment (surroundings) and equipment of the area. At the same time the area of properties was the feature which changed most of all. The research did not thoroughly exhaust the subject because of its changeable nature, this induces to do further research in the future and encourages to do this type of research into other markets to establish possible changes of preferences. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartłomowicz T. (2002): Zastosowanie metody conjoint analysis do pomiaru preferencji potencjalnych nabywców nieruchomości. [w:] Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania. Red. K. Jajuga, M. Walesiak, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Taksonomia 9. Wrocław: Wyd. AE (w druku).
  2. Bąk A. (2000): Możliwości wykorzystania alternatywnych algorytmów conjoint analysis w badaniach marketingowych, [w:] Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania. Red. K. Jajuga, M. Walesiak, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Taksonomia 7. Wrocław: Wyd. AE.
  3. Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C. (1995): Multivariate Data Analysis with Readings. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  4. Walesiak M., Bąk A. (2000): Conjoint analysis w badaniach marketingowych. Wrocław: Wyd. AE.
  5. Wedel M., Kamakura W.A. (1998): Market Segmentation. Conceptual and Methodological Foundations. Boston-Dordrecht-London: Kluwer Academic Publishers.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu