BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Targosiński Tomasz (Instytut Transportu Samochodowego)
Tytuł
Koncepcja obiektywnego badania oddziaływania reklam na kierujących pojazdami samochodowymi
The concept of an objective testing of the impact of outdoor advertisements on drivers
Źródło
Logistyka, Logistyka - nauka, 2015, nr 5, CD 1, s. 1559-1566, fot., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Wypadki drogowe
Advertising, Road traffic safety, Road accidents
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie oryginalnej koncepcji obiektywnego badania oddziaływania reklam na kierujących pojazdami samochodowymi. Pokazano złożoność zagadnienia oceny reklam pod kątem oddziaływania na kierujących pojazdami w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedstawiono uwarunkowania, które występują podczas prób oceny mierzalnych parametrów fizycznych reklam zewnętrznych i wykorzystania ich do oceny wpływu reklam na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Zaproponowano koncepcję obiektywnej oceny z wykorzystaniem okulografu, symulatora samochodu i odpowiednio dobranych warunków badania.(abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to present the original concept of an objective examination of the impact of advertisements for drivers. It is showed the complexity of the issue of advertisement impacts of drivers in terms of road safety. There are presented conditions that occur when trying to assess the measurable phys-ical parameters of outdoor advertising and use them to assess the impact of advertising on road safety. It is proposed the concept of objective evaluation using eye-tracking system, car simulator and appropriate-ly selected test conditions.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Bibliografia
Pokaż
  1. Baran J., Wandachowicz K., Zalesińska M. i in. Wielkopowierzchniowe reklamy z diodami świecącymi a bezpieczeństwo ruchu drogowego, "Przegląd Elektrotechniczny", Nr 4/2011.
  2. Kahneman D. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań 2012.
  3. Daluge M. J., DeLong M., Hanig L. i in. Outdoor Advertising Control Practices in Australia, Europe, and Japan" , International Technology Scanning Program Report FHWA-PL-10-031, Federal Highway Administration U.S. Department of Transportation, American Association of State Highway and Transportation Officials, 2011.
  4. Targosiński T. "Badania zakłócania percepcji kierowców poprzez reklamy obecne w ich polu widzenia, Praca statutowa nr 6405 Instytutu Transportu Samochodowego, Warszawa 2014.
  5. Investigating Driver Distraction: The Effects of Video and Static Advertising, Transport Research Laboratory.
  6. Tantala M., Tantala A, Examination of the Relationship between Digital Billboards and Traffic Safety in Reading, Pennsylvania Using Empirical Bayes Analyses Tantala Associates.
  7. Yannis G., Papadimitriou E, Voulgari C, Papantoniou P. Driver distraction and road safety in Greece and internationally, National Technical University of Athen.
  8. Dukic T., Ahlstrom C. iI in. Effects of Electronic Billboards on Driver Distraction, Traffic Injury Prevention, Taylor & Francis, 2013
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-5478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu