BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drelichowski Ludosław (Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy)
Tytuł
Zastosowanie specjalistycznych baz wiedzy i szkoleń z podstaw inżynierii wiedzy środkiem doskonalenia zarządzania w sektorze małych i średnich firm
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 975, s. 81-88, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Doskonalenie zarządzania, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wiedza, Bazy danych
Management development, Enterprise management, Knowledge, Databases
Abstrakt
Udostępnienie baz wiedzy powiązane z systemem szkoleń i certyfikacji obejmującej kluczowe dziedziny wiedzy włącznie z pokonywaniem barier wynikających z nieznajomości języków obcych, musi przyjąć zorganizowane formy. Wypracowanie w średniej firmie nawyków do korzystania z informacji udostępnianej w postaci elektronicznej, uświadamianie potrzeb jej zaangażowanej ochrony stanowi szansę uformowania nowego profilu pracowników otwartych na potrzeby globalizacji i wykorzystywania nowych możliwości rozwoju firmy. Można spodziewać się utrwalania umiejętności rozwoju dążeń samokształceniowych inspirowanych również rozwojem edukacji realizowanej wewnątrz firmy. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Applehans W., Globe A., Langero G.: Managing Knowledge. A Practical Web-Based Approach. Addison Wesley Technology Series. 1998.
  2. Drelichowski L. (2000): Metodyka projektowania i wdrażania zintegrowanych rozproszonych systemów informatycznych z heterogenicznymi bazami danych. Polska Akademia Nauk - IBS. Seria: Badania Systemowe tom 26, Technologie informatyczne w zarządzaniu. Systemy wspomagania decyzji. Str. 11-22.
  3. Drelichowski L. (2002): Społeczeństwo informacyjne a rozwój zrównoważony i dystrybucja wiedzy akademickiej. Konferencja nauk. Udział bibliotek akademickich w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego w Polsce: potencjał, możliwości, potrzeby. Bydgoszcz Klonowo.
  4. Lundvall B.A., Johnson B. (1994): The learning economy. "Journal of Industry Studies", V 1 N. 2 s. 23-42.
  5. Mańka J., Krupa W., Krupa K. (2002): Zarządzanie wiedzą i akcelerator ekspansji. Folia Oeconomica 157, Uniwersytet Łódzki s. 455-465.
  6. Mażbic-Kulma B., Sienkiewicz P. (2002): Determinanty rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Folia Oeconomica 157 Uniwersytet Łódzki.
  7. Olszak C.M. (2001): Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwach. "Organizacja i Kierowanie", s. 75-87.
  8. Centrum Badań nad Edukacją i Innowacją OECD Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju w Paryżu pt. Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się. Paryż 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu