BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hauke Krzysztof (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą w procesie edukacji zdalnej na przykładzie LearningSpace
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 975, s. 128-137, rys., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Zarządzanie wiedzą
e-learning, Knowledge management
Abstrakt
Edukacja zdalna istnieje w wielu formach, na przykład: przekaz telewizyjny, wideokonferencje, audio, video. Chociaż wszystkie oferują nauczanie na odległość, nie są pozbawione pewnych ograniczeń czasowych i przestrzennych. Ta sama wiedza w różnych punktach czasowych ma różną jakość. W przypadku aspektów przestrzennych problem jakości wiedzy staje się jeszcze bardziej widoczny, Metody uczenia na odległość z wykorzystaniem komputera są bardziej elastyczne w aspekcie czasu i przestrzeni, jednak daje się zaobserwować brak współpracy między instruktorem i uczącym się. Zdalne nauczanie wydaje się coraz atrakcyjniejszą metodą edukacji w wielu dziedzinach. LearningSpace oferuje środowisko sprzyjające opracowaniu i przeprowadzaniu kursów. Wyspecjalizowane bazy danych Lotusa dają studentom możliwość udziału w różnych ćwiczeniach, takich jak: rozwiązywanie problemu, dyskusja na dany temat oraz ćwiczenia uwzględniające korzyści nauki w grupach. Moduł Schedule i Media Center, służą do zbierania wiedzy przeznaczonej do przyswojenia przez studenta. Z czasem wiedza ta się dezaktualizuje, pojawiają się nowe fakty, burzliwy rozwój cywilizacyjny również przyczynia się do zmiany wiedzy. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie możliwości LearningSpace w zakresie zarządzania wiedzą w procesie edukacji na odległość. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Lotus. LearningSpace 2.5. Release. Instruktor Guide. Lotus Development Corporation, 55. Cambridge Packaway, 1998.
  2. Nycz M., Smok B.: Intelligent Teacher's Supporting System Conceptual Model. Materiały z Międzynarodowego Seminarium w Krzyżowej, Polska 1999.
  3. Schreurs K., Theunissen M., Owoc M.L., Hauke K.: A Multimedia Warehouse Supporting OnLine Learning via Internet. Materiały konferencyjne na EUROMEDIA2000, Antwerpen.
  4. Gładysz T., Hauke K., Owoc M.L.: Ocena wiedzy jako funkcja edukacji zdalnej: Materiały z konferencji "Pozyskiwanie wiedzy z baz danych" zorganizowanej przez Katedrę Systemów Sztucznej Inteligencji, Akademia Ekonomiczna im. O. Langego we Wrocławiu, Turawa 19-21.05.2000, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 850 , Wrocław 2000.
  5. Morris R., Khatib L., Ligozat G.: Generating scenarios from specifications of repeating events, in Proc. TIME'95.
  6. Owoc M.L.: On Dynamical Aspects of Knowledge Validation. Materiały konferencyjne międzynarodowego seminarium "Knowledge Acquisition and Distributed Learning for Resolving Managerial Issues", Krzyżowa 1999.
  7. Architektura adaptacyjna i zarządzanie wiedzą. [w:] Informatyka w gospodarce wiedzy. Red. Fuglewicz P.W., Grabara J.K., WNT Warszawa-Mrągowo 2001.
  8. Dokument CALICO dostępny na stronie www.calico.org/CALL_document.html, został przetłumaczony przez Elżbietę Gajek z pomocą Anny Drzewińskiej i Jarosława Wiazowskiego z Komputerowej Grupy Specjalnych Zainteresowań IATEFL PL.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu