BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jacieczko Jolanta (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Pozyskiwanie informacji jako czynnik wpływający na efektywność przedsiębiorstwa
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 975, s. 148-156, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Informacja w przedsiębiorstwie, Źródła informacji, Potrzeby informacyjne, Wiedza, Role społeczne, Siły zbrojne
Information in enterprise, Information source, Information needs, Knowledge, Social roles, Armed forces
Abstrakt
Powszechność zastosowań rozwiązań informatycznych i rozwój infrastruktury informacyjnej oraz szybki rozwój z tym związanych usług i oprogramowania ułatwiającego korzystanie z najnowszych technologii informacyjnych miały znaczący wpływ na zmiany dotychczasowej struktury gospodarczej. Obecnie zauważa się wzrost znaczenia pozyskiwania i wykorzystywania informacji w społeczeństwie. Współczesny człowiek zależny jest od różnorodnych procesów społecznych, pełni określone role społeczne i stale poddawany jest wpływom różnorodnych informacji. Zasoby informacyjne, obejmujące osiągnięcia nauki, kultury i sztuki, stanowią najistotniejszy czynnik potencjału cywilizacyjnego obok zasobów demograficznych, surowcowych i energetycznych. Bez racjonalnie ukształtowanej sfery informacyjnej nie może efektywnie funkcjonować współczesne społeczeństwo, państwo - jego administracja, nauka i szkolnictwo, kultura, gospodarka narodowa i siły zbrojne. Wzrastające zainteresowanie informacją i wiedzą jest spowodowane pozbywaniem się granic dla różnych przedsięwzięć i technologii (zjawisko globalizacji). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dyczkowski M.: Oparte na wiedzy zarządzanie przedsięwzięciami informacyjnymi. [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Tom 1. Red. R. Knosala, Warszawa: WNT 2003.
  2. Fazlagić A.: Gospodarka wiedzy. Problemy Jakości. 2/2001.
  3. Fazlagić A.: Zarządzanie wiedzą a Marketing. "Zarządzanie i Rozwój. 8/2001.
  4. Gambin R.: Wywiad gospodarczy a warsztat stratega. "Zarządzenie Zmianami" 4/2002.
  5. Hartman A., Sifonis J., Kandor J.: E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Liber, Warszawa 2001.
  6. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE 2002.
  7. Kotra K., Pysz-Radziszewska A.: Marketing w teorii i praktyce. Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2001.
  8. Nycz M., Smok B.: Pozyskiwanie wiedzy z baz danych za pomocą metod statystycznych. [w:] Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu. Red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  9. Oleński J.: Ekonomika informacji. Podstawy. Warszawa: PWN 2001.
  10. Penc J.: Myślenie strategiczne w organizacji XXI w. [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna. Red. W.M. Grudzewski. I.K. Hejduk, Difin, Warszawa 2002.
  11. Rojek-Mikołajczak I.: Zarządzanie wiedzą w inteligentnej bazie danych wspomagające] projektowanie procesów technologicznych. [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie tom 2. Red. R. Knosala, Warszawa: WNT 2003.
  12. Storbacka K., Lethinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu