- Autor
- Jacieczko Jolanta (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
- Tytuł
- Pozyskiwanie informacji jako czynnik wpływający na efektywność przedsiębiorstwa
- Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 975, s. 148-156, rys., bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
- Słowa kluczowe
- Informacja w przedsiębiorstwie, Źródła informacji, Potrzeby informacyjne, Wiedza, Role społeczne, Siły zbrojne
Information in enterprise, Information source, Information needs, Knowledge, Social roles, Armed forces - Abstrakt
- Powszechność zastosowań rozwiązań informatycznych i rozwój infrastruktury informacyjnej oraz szybki rozwój z tym związanych usług i oprogramowania ułatwiającego korzystanie z najnowszych technologii informacyjnych miały znaczący wpływ na zmiany dotychczasowej struktury gospodarczej. Obecnie zauważa się wzrost znaczenia pozyskiwania i wykorzystywania informacji w społeczeństwie. Współczesny człowiek zależny jest od różnorodnych procesów społecznych, pełni określone role społeczne i stale poddawany jest wpływom różnorodnych informacji. Zasoby informacyjne, obejmujące osiągnięcia nauki, kultury i sztuki, stanowią najistotniejszy czynnik potencjału cywilizacyjnego obok zasobów demograficznych, surowcowych i energetycznych. Bez racjonalnie ukształtowanej sfery informacyjnej nie może efektywnie funkcjonować współczesne społeczeństwo, państwo - jego administracja, nauka i szkolnictwo, kultura, gospodarka narodowa i siły zbrojne. Wzrastające zainteresowanie informacją i wiedzą jest spowodowane pozbywaniem się granic dla różnych przedsięwzięć i technologii (zjawisko globalizacji). (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Dyczkowski M.: Oparte na wiedzy zarządzanie przedsięwzięciami informacyjnymi. [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Tom 1. Red. R. Knosala, Warszawa: WNT 2003.
- Fazlagić A.: Gospodarka wiedzy. Problemy Jakości. 2/2001.
- Fazlagić A.: Zarządzanie wiedzą a Marketing. "Zarządzanie i Rozwój. 8/2001.
- Gambin R.: Wywiad gospodarczy a warsztat stratega. "Zarządzenie Zmianami" 4/2002.
- Hartman A., Sifonis J., Kandor J.: E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Liber, Warszawa 2001.
- Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE 2002.
- Kotra K., Pysz-Radziszewska A.: Marketing w teorii i praktyce. Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2001.
- Nycz M., Smok B.: Pozyskiwanie wiedzy z baz danych za pomocą metod statystycznych. [w:] Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu. Red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
- Oleński J.: Ekonomika informacji. Podstawy. Warszawa: PWN 2001.
- Penc J.: Myślenie strategiczne w organizacji XXI w. [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna. Red. W.M. Grudzewski. I.K. Hejduk, Difin, Warszawa 2002.
- Rojek-Mikołajczak I.: Zarządzanie wiedzą w inteligentnej bazie danych wspomagające] projektowanie procesów technologicznych. [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie tom 2. Red. R. Knosala, Warszawa: WNT 2003.
- Storbacka K., Lethinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol