- Autor
- Perechuda Kazimierz (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Stosik Aneta (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu)
- Tytuł
- Zarządzanie wiedzą w małej firmie
- Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 975, s. 362-370, tab., bibliogr. 6 poz.
- Tytuł własny numeru
- Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie wiedzą, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Knowledge management, Small business - Abstrakt
- Najnowsze koncepcje i metody zarządzania tworzone są głównie przez znane firmy doradcze dla dużych korporacji. Po ich częściowej dewaluacji w przestrzeni dużych firm, następuje stopniowa dyfuzja niektórych metod zarządzania na teren firm małej i średniej wielkości. W ten sposób tworzy się luka wiedzy pomiędzy dużymi koncernami a przedsiębiorstwami małej i średniej wielkości. W przypadku polskiego small-business'u pojawia się dodatkowo luka wiedzy drugiego stopnia wynikające ze spóźnionego przenoszenia na grunt polski rozwiązań organizacyjnych zarządczych już stosowanych w sektorze małych firm za granicą. W opracowaniu przedstawiono wybrane wnioski dotyczące zarządzania wie w małych firmach, na podstawie przeprowadzonych badań dotyczących determinantów sukcesu w organizacjach przedsiębiorczych, w sektorze polskiego small-business'u, na terenie Dolnego Śląska, w latach 2002-2003. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bukovitz W.R., Williams R.L.: The knowledge management Freldbook, Financial Times - Prentice HAU, 1999, Pearsons Education Ltd, London.
- Mikuła B., Pietruszka-Dryl A., Potocki A .: Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku, Wybrane koncepcje i metody, Warszawa 2002.
- Mroczek E.: Nowi polscy przedsiębiorcy. "Przegląd Organizacyjny" 1998.
- Nonaka J., Takeuchi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltex Warszawa 2000.
- Skryme D.J.: Knowledge Creation Creating the Collaborative Enterprise. Butterworth - Heinemann, Oxford 1999, s. 39, cyt. za: B. Wawrzyniak: Od koncepcji do praktyki zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Materiały konferencyjne Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa, 2001.
- Sztucki T.: Marketing, Warszawa 1992.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol