- Autor
- Bajtoš Ján (Dubnický technologický inštitút, Dubnica nad Váhom, Slovakia), Kotercová Tatiana (Súkromná stredná odborná škola, Bratislava, Slovakia;)
- Tytuł
- Učebnice v odbornom vzdelávaní - hodnotenie didaktickej vybavenosti a obtiažnosti
- Źródło
- Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2014, nr 1, s. s. 139-151, tab., wykr., bibliogr. 6 poz.
Society and Education. International Humanist Studies - Słowa kluczowe
- Oświata, Pedagogika, Nauczanie, Szkoły niepubliczne
Education system, Pedagogy, Teaching, Private school - Kraj/Region
- Republika Słowacka
Slovak Republic - Abstrakt
- Autorzy opisują, niezastąpione podręczniki z zakresu kształcenia zawodowego. Oferują one wytyczne do oceny sprzętu dydaktycznego i poziom trudności podręczników oraz przykłady ocen do wykorzystania w warunkach prywatnych szkół specjalistycznych. Zwracają uwagę, że obecny stan podręczników do przedmiotów zawodowych w Republice Słowackiej nie jest na odpowiednim poziomie, a wiele podręczników nie spełnia wymagań nowoczesnych podręczników stosowanych w krajach rozwiniętych. Zaleca skupienie się na tworzeniu nowych podręczników, zwłaszcza z punktu widzenia dydaktycznego.(abstrakt oryginalny)
- Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bajtoš, J. 2013: Didaktika vysokej školy. Bratislava : Iura Edition 2008.
- Bajtoš, J., Kotercová, T. 2014: Hodnotenie didaktickej vybavenosti učebnice. In: 8. didaktická konferencia. Dubnica na d Váhom : DTI 2014.
- Kmecová, I., Bajtoš, J. 2010: Didactic efficiency of the textbooks of technical education. In: Diversity unifies - Diversity in Engineering Education. Proceedings of the Joint International IGIP-SEFI. Trnava 2010.
- Maňák, J., Knecht, P. 2007: Hodnocení učebnic. Brno : Paido, 2007.
- Olšavská, A. 2009: Technológia pre učebný odbor kaderník 1. časť. Prievidza : Združenie EDUCO, 2009. Průcha, J. 2009.: Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2009.
- Valent, M. 2008: Ako vytvoriť v odborných predmetoch učebný text pre žiakov. In Pedagogické rozhľady 1/2008, roč.17.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1898-0171
- Język
- slo