BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Politowicz Ilona (Uniwersytet Zielonogórski), Markowiak Ewa (Uniwersytet Zielonogórski)
Tytuł
Komunikacja wizualna w zarządzaniu e-biznesem
Visual Communication in the Management of E-Business
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 68, s. 541-548, rys.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Wizualizacja organizacji, Zarządzanie, Biznes elektroniczny
Communication, Visualization of the organization, Management, e-business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Komunikowanie międzyludzkie jest znane od niepamiętnych czasów. Rozwój komunikacji w zakresie technologicznym pozwolił na przekazywanie informacji niezależnie od miejsca i czasu nadawcy. Początkowa komunikacja oparta była na zmyśle wzroku. Prehistoryczny człowiek odkodowywał informacje zaszyfrowane w rysunkach naskalnych, czytał je i poprzez obraz przekazywał dalej. Później pojawiło się słowo mówione i pisane, to one przez bardzo długi czas były nośnikami komunikacji i informacji. W końcu dla prawidłowego odczytania treści słowo zostało wsparte przez obraz, a następnie przez nie wyparte. Obraz bierze udział w tworzeniu rzeczywistości, tłumaczy ją, informuje o jej zaletach i zasadach poruszania się po niej. Bez obrazu współczesny człowiek czuje się wyizolowany, samotny i przerażony. Powstała potrzeba oznaczania przestrzeni, a to doprowadziło do rozwoju takiej dziedziny jak komunikacja wizualna. Komunikacja wizualna wytwarza informację, przekształca ją i przekazuje dalej. Kodem do odbioru informacji wizualnej jest zmysł wzroku. (fragment tekstu)

In a culture which is dominated by visual communication using the word is hard and in some situations insuficient. The word and image may be interpreted in different ways, using various emotional undertones, weight and a scale. Therefore, the use of images in building relations with a consumer is increasingly common in marketing communication. The image and role is frequently to define the word more precisely, and to bring about the proper reception, in the correct context of impression and emotion. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu