- Autor
- Wierzbiński Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Rachunkowość zarządcza w identyfikacji szans i zagrożeń w otoczeniu zewnętrznym dla modelu biznesowego przedsiębiorstwa
Management Accounting in The Identification of Opportunities and Threats for Business Model in External Environment of The Company - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 424, s. 212-229, rys., bibliogr. 14 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Rachunek kosztów. Rachunkowość zarządcza. Controlling
- Słowa kluczowe
- Rachunkowość zarządcza, Modele biznesowe, Przedsiębiorstwo
Management accounting, Business models, Enterprises - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Autor podejmuje istotny problem dotyczący identyfikacji i oceny zmian zachodzących w otoczeniu biznesowym przedsiębiorstwa, które mogą mieć wpływ na kształt jego modelu biznesowego. W pierwszej kolejności w artykule zaprezentowano istotę modelu biznesowego, a także teoretyczne aspekty skanowania otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa w poszukiwaniu istotnych informacji dotyczących szans i zagrożeń. W dalszej kolejności przedstawiono koncepcję skanowania otoczenia z perspektywy wpływu zachodzących zmian na model biznesowy. Jednocześnie przedstawiono klasyfikację sygnałów w otoczeniu zewnętrznym, które mogą mieć wpływ na model biznesowy przedsiębiorstwa wraz z ich interpretacją i analizą zmiany ich znaczenia w czasie(abstrakt oryginalny)
In the article the author tries to scrutinize the problem relating to the identification and assessment of changes in external business environment that can impact business model of a company. Firstly, there is presented the essence of business model and theoretical aspects of scanning the external business environment to identify important information about opportunities and threats for the company. In the next part of the article the author presents the business environment scanning conception that is directed towards the identification of changes influencing business model. At the same time there is depicted the classification of signals taking place in external business environment that can impact the business model, including its interpretation and analysis of its changes in time(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Afuah A., 2004, Business Models. A Strategic Management Approach, McGraw-Hill, Irwin, New York.
- Aguilar F.J., 1967, Scanning the Business Environment, The Macmillan Company, New York.
- Ansoff H.I., 1984, Implanting Strategic Management, Prentice Hall International, London.
- Chesbrough H., Rosenbloom R.S., 2002, The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from Xerox corporation's technology spin-off companies, Industrial and Corporate Change 11(3), 529.
- Choo Ch.W., 1994, Perception and Use of Information Sources by Chief Executives in Environmental Scanning, LISR 16.
- Choo Ch.W., 1999, The Art of Scanning the Environment, Bulletin of the American Society for Information Science.
- Collins R., 2010, A Graphical Method for Exploring The Business Environment, http://users.ox.ac.uk/~kell0956/docs/PESTLEWeb.pdf.
- Correia Z., Wilson T.D., 1997, Scanning The Business Environment For Information: A Grounded Theory Approach, Information Research vol. 2 , no. 4, April.
- Holopainen M., Toivonen M., 2012, Weak signals: Ansoff Today, Futures 44.
- Lesca N., Caron-Fasan M.L., Falcy S., 2012, How Managers Interpret Scanning Information, Information&Management 49.
- Liu S., 1998, Business Environment Scanner For Senior Managers: Towards Active Executive Support With Intelligent Agents, Expert Systems with Applications 15.
- Magretta J., 2002, Why Business Models Matter, Harvard Business Review, May.
- Timmers P., 1999, Business Models for Electronic Commerce, Chichesters. England, John Wiley&Sons Ltd.
- Xu X.M., Kaye G.R., Duan Y., 2003, UK Executives' Vision on Business Environment For Information Scanning. A cross Industry Study, Information&Management 40.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.424.20