BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stankiewicz Marek Jacek (WSB University in Torun)
Tytuł
Modelling of the Key Areas of Positive Organizational Potential as a Manifestation of Positive Management Paradigm Operationalization
Źródło
Torun Business Review, 2015, nr 14(1), s. 21-35, rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacyjna, Klimat organizacyjny, Zachowania pracownika, Zarządzanie
Organisational culture, Organizational climate, Employee behaviours, Management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Positive Organizational Potential (POP) is defined as a specific state and configuration of organization's resources which support shaping positive organizational culture and positive organizational climate, which in turn stimulate people commitment to activity directed at a development of the whole organization. Within the POP some resources and their specific deposits have significant importance for the whole POP system and for its final result - development of the organization. They may he called Key Areas of POP (KAPOP). In the paper - on the basis of empirical research outcome - KAPOP were identified, as well as their desirable states, from the point of view of organization's development, have been described. The paradigm of positive management leads to such states and development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barney J.B. (1997). Gaining and Sustaining Competitive Advantage. New York: Addison Wesley Publishing Company Inc.
  2. Barney J.B., Clark D.N. (2007). Resource-Based theory. Creating and Sustaining Competitive Advantage. New York Oxford University Press.
  3. Blowfield M., Murray A. (2008). Corporate Responsibility. A Critical Introduction. New York: Oxford University Press.
  4. Denison D.R. (1996). What is the Difference Between Organizational Culture and Organizational Climate? A Native's Point of View on a Decade of Paradigm Wars. The Academy of Management Reviere, 21(3).
  5. Glińska-Neweś A. (2010). Pozytywny Klimat Organizacji jako pożądany efekt Pozytywnego Potencjału Organizacji. [w:] M.J. Stankiewicz (Ed.), Pozytywny Potencjał Organizacji. Wstęp do użytecznej teorii zarządzania. Toruń: Dom Organizatora.
  6. Hawkins D.E. (2006). Corporate Social Responsibility. Balancing Tomorrow's Sustainability and Today's Profitability. New York : Palgrave MacmillaN.
  7. Huy Q.N. (2011). How Middle Manager's Group-Focus Emotions and Social Identities Influence Strategy Implementation. "Strategic Management Journal", 32.
  8. Jeżak J. (2010). Ład korporacyjny. Doświadczenia światowe oraz kierunki rozwoju, Warszawa: Wyd. C.H. Beck.
  9. Kalińska M. (2010). Pozytywny Klimat Organizacji jako pożądany efekt Pozytywnego Potencjału Organizacji. [w:] M.J. Stankiewicz (Ed.), Pozytywny Potencjał Organizacji. Wstęp do użytecznej teorii zarządzania (pp. 110-138). Toruń: Dom Organizatora.
  10. Kase R., Paauwe J., Zupan, N. (2009). Interpersonal Relations and Intrafirm Knowledge Transfer in Knowledge-Intensive Firms: A Social Network Perspective. "Human Resource Management", 48(4).
  11. Michaels E., Handfield-Jones H., Axelrod B. (2011). The War of Talent, Boston: Harvard Business School Press.
  12. Rokita, J. (Ed.). (2011). Nauki o zarządzaniu wobec nieprzewidywalności i złożoności zmian. Katowice: Wyd. GWSH im. Wojciecha Korfantego.
  13. Neeley T. (2012). Global Business Speaks English. Why You Need a language Strategy Now?. Harvard Business Review.
  14. Penrose E.T. (1959). The Theory of the Growth of the Firm. New York: John Wiley & Sons.
  15. Stankiewicz M.J. (Ed.). (2013). Positive Management. Managing the Key Areas of Positive Organisational Potential for Company Success. Toruń: Dom Organizatora.
  16. Cameron K.S., Dutton J.E., Quinn R.E., Berrett-Koehler. (Eds.). (2003). Positive Organizational Scholarships: Fundations of a New Discipline. San Francisco.
  17. Stankiewicz M.J. (Ed.), (2010). Pozytywny Potencjał Organizacji. Wstęp do użytecznej teorii zarządzania. Toruń: Dom Organizatora.
  18. Stankiewicz M.J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji (2nd ed.). Toruń: Dom Organizatora.
  19. Sztompka P. (2007). Zaufanie - fundament społeczeństwa. Kraków: Wyd. Znak.
  20. Zieleniewski, J. (1969). Organizacja i zarządzanie. Warszawa: PWN.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-8175
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.19197/tbr.v14i1.15
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu