- Autor
- Waśkowski Zygmunt (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- Tytuł
- Evaluating the Potential of Sports Events as Tools of Promotion for Cities and Regions on an International Scale
Ocena potencjału wydarzeń sportowych jako narzędzia kreowania wizerunku miast i regionów na arenie międzynarodowej - Źródło
- Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2016, R. 15, nr 2, s. 163-172, rys., bibliogr. 25 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing sportowy, Impreza sportowa, Komunikowanie marketingowe
Sports marketing, Sport events, Marketing communication - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Duże wydarzenia sportowe organizowane są między innymi z nadzieją na uzyskanie przez miasta, w których się odbywają, promocyjnego efektu i wzmocnienie wizerunku na arenie międzynarodowej. W niektórych miastach lub regionach takie imprezy organizowane są okazjonalnie, w innych odbywają się cyklicznie. Zarówno jedna, jak i druga strategia wykorzystania sportu dla celów wizerunkowych ma swoje zalety i wady. W artykule dokonano identyfikacji potencjalnych korzyści, jakie płyną z promocji destynacji poprzez sport w zależności od rodzaju imprezy. Uwzględniono przy tym zaproponowaną własną typologię wydarzeń sportowych. (abstrakt oryginalny)
One of the objectives of sports events is to achieve a promotional effect in the host city and to strengthen its international image. Some cities or regions organise sports events regularly, whereas others do it occasionally. Both the former and the latter strategy of using sports for the image-creating purposes has its pros and cons. This article focuses on the potential benefits related to the promotion of a place through sport. A typology of sports events based on own elaboration was used for this purpose. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Agrawal, J., Kamasuka, W.A. (1995). The Economic Worth of Celebrity Endorsers. Journal of Marketing, 59.
- Altkorn, J. (2004). Wizerunek firmy. Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza (in Polish).
- Budzyński, W., (2002). Wizerunek firmy. Poltext, Warszawa (in Polish).
- Covell, D., Walker, S., Siciliano, J., Hess, P. (2007). Managing Sports Organizations. Butterworth-Heinemann, Burlington.
- Davis, J.A. (2008). The Olympic Games Effect. John Wiley & Sons, Singapore.
- Deery, M., Jago, L.L., Fredline, L. (2004). Sport Tourism or Event Tourism: Are They One and the Same? Journal of Sports & Tourism 9 (3), 235-245.
- Gibson, H., Attle, S., Yiannakis, A. (1998). Segmenting the sport tourist market: A lifespan perspective. Journal of Vacation Marketing.
- Gammon, S., Robinson, T. (2003). Sport and tourism: A conceptual framework. Journal of Sport Tourism, 8 (1), 21-26.
- Greenwell, T.Ch., Danzey-Bussell, L.A., Shonk, D.J. (2014). Managing Sports Events. Human Kinetics, Champaign, IL.
- Hoye, R., Smith, A., Westerbeek, H., Stewart, B., Nicholson, M. (2006). Sport Management. Butterworth-Heinemann, Burlington.
- Hoyle, L.H. (2002). Event Marketing. John Wiley & Sons, New York.
- Lagae, W. (2005). Sports Sponsorship and Marketing Communications. Pearson Education, Harlow.
- Mallen, Ch., Adams, L.J. (2008). Sport, Recreation and Tourism Event Management. Butterworth-Heinemann, Burlington.
- Mallen, C., Adams, L.J. (2013). Traditional and niche events in sport, recreation and tourism. [In:] Event management in sport, recreation and tourism. Routledge, Oxfordshire.
- Mullin, B.J., Hardy, S., Sutton, W.A. (2000). Sport Marketing, Human Kinetics. Champaign National Runner Survey "Running USA" 2013.
- Pilarczyk, B. (2008). Marketing Communications Strategies. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Pitts, B., (1999). Sports tourism and niche markets: Identification and analysis of the growing lesbian and gay sports tourism industry. Journal of Vacation Marketing, 5 (1), 31-50.
- Polus, A. (2009). Sport w stosunkach międzynarodowych. Wyd. Adam Marszałek, Toruń (in Polish).
- Pope, N., Turco, D. (2001). Sport & Event Marketing, The McGraw-Hill Companies, Roseville.
- Tribe, J. (2003). The economics of leisure and tourism. Butterworth-Heinemann, Burlington.
- Waśkowski, Z., (2014a). Marketing imprez biegowych. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
- Waśkowski, Z. (2014b). Raport z badań: "Profil polskiego biegacza". Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań.
- Watt, D.C. (2003). Sports management and administration. Routledge, London.
- Westerbeek, H., Smith, A. (2003). Sport Business in the Global Marketplace. Palgrave Macmillan, New York.
- Wicker, P., Hallmann, K., James, J. (2012). What is influencing consumer expenditure and intention to revisit? An investigation of marathon events. Journal of Sport & Tourism, 17, 3.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1644-0757
- Język
- eng