BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kovácová Lucia (University of Security Management in Kosice)
Tytuł
The Significance of Environmental Education in the Context of Increasing Environmental Issues of Society
Znaczenie edukacji ekologicznej w kontekście podniesienia świadomości społecznej o potrzebie ochrony środowiska naturalnego
Źródło
Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Finansów i Prawa w Bielsku Białej, 2014, nr 3, s. 136-152, rys., bibliogr. 10 poz.
Scientific Journal of Bielsko-Biala School of Finance and Law
Słowa kluczowe
Ochrona środowiska, Edukacja ekologiczna, Ekologia, Bezpieczeństwo
Environmental protection, Ecology education, Ecology, Security
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Republika Słowacka
Slovak Republic
Abstrakt
Opracowanie koncentruje się na ocenie znaczenia edukacji ekologicznej, jako jednego z komponentów, wpływających na aktualny stan ochrony środowiska naturalnego. Edukacja ekologiczna sukcesywnie zyskuje na znaczeniu, co wynika ze wzrostu świadomości społecznej, coraz częściej skoncentrowanej wokół zagadnień z zakresu ochrony środowiska. Do tego typu dynamizacji aberracji poznawczej społeczeństwa, przyczyniają się zwłaszcza sytuacje kryzysowe, m.in. klęski żywiołowe, katastrofy przemysłowe, komunikacyjne, budowlane. Wiodącym elementem rozważań, którym poświęcono niniejsze opracowanie, jest zidentyfikowanie najpoważniejszych zagrożeń wpływających bezpośrednio na stan środowiska naturalnego, a następnie przeanalizowanie dotychczas realizowanych zagadnień w ramach edukacji ekologicznej, wskazanie najlepszych rozwiązań i praktyk, które na wszystkich szczeblach edukacji są realizowane na terenie Republiki Słowackiej. (abstrakt oryginalny)

The study brings an assessment of the significance of environmental education as one of the means of ensuring protecting of the environment. Environmental education is continually gaining importance due to the newly emerged environmental issues in society, particularly those with severe impact. One of the main goals of this study is to consider serious environmental issues of society and then analyse the significance of education in this area, as well as to classify ongoing forms of study programmes in particular stages of the educational system in The Slovak Republic. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bačík, M., Ryšavá, Z., Povodne, manažment povodňových rizík a povodňové škody, Piešťany-Voda 2011, pub. Slovenská technická univerzita v Bratislave.
  2. Béďi, E., Obnoviteľné zdroje energie, Bratislava 2001, pub. SZOPK.
  3. Blišťanová, M., Blišťan, P., Možnosti zvýšenia enegretickej bezpečnosti SR využitím podzemného splyňovania uhlia, Košice 2012, pub. Vysoká škola bezpečnostného manažérstva v Košiciach.
  4. Dworzecki, J., Kochańczyk, R., Współczesne zagrożenia, Gliwice 2010, pub. GWSP.
  5. Dworzecki, J., Szymczyk, J., Kryminologia. Wybrane zagadnienia, Gliwice 2010, pub. GWSP.
  6. Dworzecki, J., Systém krízového riadenia v Pol'sku, Košice 2012, pub. Multiprint.
  7. Mačala, M., Drotárová, J., Bohušová, V., Environmentálne záťaže v SR, Karlovy Vary 2012, pub. VS Karlovy Vary.
  8. Majerník, M., Mesároš, M., Bosák, M., Environmentálne inžinierstvo a manažérstvo, Košice 2003, pub. VŠBM.
  9. Pado, R., Horúca planéta - globálne klimatické zmeny, Liptovský Mikuláš 2003, pub. OZ Tatry.
  10. Virčíková, E., Palfy, P. Environmentálne menažérstvo teória a matodika, Košice 2007, pub. VŠBM.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-1809
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu