BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubasiewicz Halina (Uniwersytet Gdański), Kalinowski Marek (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Rola aspektu fabularnego i probabilistycznego w grach serio
Role of Story and Probabilistic Aspects in Serious Games
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 429, s. 13-20, bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-ekonomiczne
Słowa kluczowe
Prawdopodobieństwo, Zarządzanie, Gry symulacyjne
Probability, Management, Simulation games
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Gry serio stanowią narzędzie coraz częściej wykorzystywane w różnych obszarach zarządzania. Rozwiązania stosowane podczas ich projektowania mają istotny wpływ na stopień, w jakim pozwalają one osiągać stawiane przed nimi cele. Dlatego autorzy opracowania podjęli próbę klasyfikacji gier serio ze względu na dwa istotne kryteria: rodzaj warstwy fabularnej oraz przewidywalność przebiegu rozgrywki z perspektywy graczy, a następnie określili możliwe implikacje zastosowania poszczególnych wariantów. Do osiągnięcia powyższego celu dokonali analizy dobranych celowo gier szkoleniowych różniących się pod względem zastosowanych w nich rozwiązań(abstrakt oryginalny)

A serious game is a tool increasingly used in various areas of management. The solutions used in their design have a significant impact on the extent they achieve their objectives. Therefore, the authors have attempted to develop a classification of serious games in two important criterias: the type of story and predictability of gameplay from the perspective of the players. Next, they determined possible implications of the use of different options. To achieve this objective they analyzed some training and assessment games with different solutions applied(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Balcerak A., Kwaśnicki W., 2010, Modele symulacyjne i gry menedżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  2. Bereźnicki F., 2001, Dydaktyka kształcenia ogólnego, Wydawnictwo Impuls, Kraków.
  3. Borczuch A., Chwistecka-Dudek H., 2005, Alianse jako gra strategiczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  4. Kalinowski M., 2013, Gry decyzyjne jako nowoczesne narzędzie rozwoju kompetencji menedżerskich,[w:] Czubasiewicz H., Mokwa Z., Walentynowicz P. (red.), Uwarunkowania sukcesu organizacji, Fundacja rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  5. Kalinowski M., 2015, Zastosowanie gier decyzyjnych w rozwoju zasobów ludzkich, Zarządzanie, Acta Universitatis Nicolai Copernici XLII, nr 2, Zeszyt 424.
  6. Kalinowski M., Dobrowolska E., 2014, Współpraca pomimo rywalizacji na przykładzie przedsiębiorstw projektujących gry szkoleniowe, [w:] Kaleta A., Moszkowicz K., Sołoducho-Pelc L. (red.), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 366, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
  7. Łączyński M., 2013, Gry szkoleniowe. Praktyczny przewodnik, Straining, Warszawa.
  8. Malawski M., Wieczorek A., Sosnowska H., 2006, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Ragin-Skorecka K., Włodarczak Z., 2011, Gry kierownicze, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  10. Watson J., 2011, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wolters Kluwer SA, Warszawa.
  11. Widelak D., 2011, Podnoszenie kwalifikacji pracowników w sferze edukacyjnej i pozaedukacyjnej, [w:] Żurawska J., Potwora W. (red.), Kompetencje menedżerskie a praktyka zarządzania, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole.
  12. Więcek-Janka E., Kujawińska A., 2010, Decyzje i gry marketingowe, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.429.01
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu