BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nogalski Bogdan (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku), Niewiadomski Przemysław (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Ocena potencjału kompetencyjnego przedsiębiorstwa wytwórczego sektora maszyn rolniczych
Assessment of Competence Potential of Manufacturing Company of The Agricultural Machinery Sector
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 429, s. 133-150, tab., bibliogr. 43 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-ekonomiczne
Słowa kluczowe
Kapitał ludzki, Przedsiębiorstwo, Kompetencje pracownicze, Elastyczność organizacji
Human capital, Enterprises, Employees competencies, Organisational flexibility
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Jako że nowe kierunki badań w naukach o zarządzaniu są niezbędne do tworzenia trwalszych i efektywniejszych systemów zarządzania elastycznością, w niniejszej publikacji za zasadne uznano dokonanie diagnozy potencjału kompetencyjnego przedsiębiorstwa wytwórczego działającego w sektorze mechanizacji rolnictwa. Osiągnięcie celu głównego wymagało sformułowania i zrealizowania zadań cząstkowych, do których autorzy zaliczają: a) kwerendę literatury przedmiotu pozostającą w bezpośredniej relacji z tematem badań; zgodnie z intencją autorów znalazło to swój wyraz w opracowanym arkuszu oceny - zestawie pytań diagnozujących potencjał kompetencyjny organizacji; b) poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: jakie sfery zarządzania implikują potencjał kompetencyjny przedsiębiorstwa?; c) diagnozę potencjału kompetencyjnego prowadzoną wśród celowo dobranych wytwórców działających w badanym sektorze(abstrakt oryginalny)

As the new directions of research in management sciences are essential for creating more sustainable and efficient systems of the flexibility management, in this paper, it was considered appropriate to develop a diagnosis method of the competence potential of a manufacturing company operating in the agricultural mechanisation sector. The achievement of the main objective required formulation and implementation of partial objectives, in which the authors include: a) a query of subject literature directly related to the topic of research; according to the authors' intention, this has been reflected in a developed evaluation sheet - a set of questions diagnosing competence potential of an organisation; b) the search for an answer to the question: which spheres of management imply a company's potential competence c) a diagnosis of competence potential conducted among deliberately chosen manufacturers operating in the examined sector(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartkowiak G., 2003, Skuteczny kierownik - model i jego empiryczna weryfikacja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  2. Bieniok H., 2011, Rola inteligencji emocjonalnej menedżera w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji, [w:] Przełomy w zarządzaniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi, red. M. Czerska, M. Gableta, TNOiK Dom Organizatora, Toruń.
  3. Bratnicki M., 2000, Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określania kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  4. Dubois D.D., Rothwell W.J., 2008, Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  5. Ejdys J., 2011, Model doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania oparty na wiedzy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok.
  6. Falencikowski T., 2013, Spójność modeli biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.
  7. Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  8. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., 2008, W poszukiwaniu nowych paradygmatów zarządzania, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  9. Grudzewski W.M., Merski J., 2004, Zarządzanie wiedzą istotą współczesnych organizacji inteligentnych. Część II, WSE w Warszawie, Warszawa.
  10. Juchnowicz M., 2014, Satysfakcja zawodowa pracowników, PWE, Warszawa.
  11. Juchnowicz M., Sienkiewicz Ł., 2006, Jak oceniać pracę. Wartość stanowisk i kompetencji, Difin, Warszawa.
  12. Kęsy M., 2008, Kompetencje zawodowe młodych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  13. Koźmiński A.K., Jemielniak D. (red.), 2012, Zarządzanie wiedzą, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  14. Krupski R., 2008, Elastyczność organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  15. Krzakiewicz K., Cyfert Sz., 2015, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  16. Krzyżanowski L., 1992, Podstawy nauk organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  17. Lewandowski J., 2003, Zarządzanie produkcją w przyszłości, [w:] Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w przyszłości, red. J. Lewandowski, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  18. Lichtarski J.M., 2011, Struktury zadaniowe. Składniki, własności i uwarunkowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  19. Listwan T., 1995, Kształtowanie kadry menedżerskiej firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  20. Listwan T. (red.), 2006, Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  21. Listwan T., Stor M. (red.), 2008, Zarządzanie kadrą menedżerską w organizacjach międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  22. Majewski T., 2006, Kompetencje dowódcze oficerów wojsk lądowych sił zbrojnych RP, Akademia Obrony Narodowej, Warszawa.
  23. Mantura W. (red.), 2000, Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  24. Moczydłowska J., 2008, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa.
  25. Moczydłowska J., 2010, Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa.
  26. Niewiadomski P., 2010, Badanie kompetencji menedżerów sprzedaży w przedsiębiorstwie budowy maszyn, praca doktorska (niepublikowana).
  27. Niewiadomski P., 2016, Determinanty elastyczności funkcjonowania przedsiębiorstw produkcyjnych sektora maszyn rolniczych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  28. Nogalski B., Kowalczyk A., 2007, Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa.
  29. Nogalski B., Śniadecki J., 2001, Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz.
  30. Nogalski B., Szpitter A., Wójcik-Karpacz A., Karpacz J., 2008, Konkurencyjność małego przedsiębiorstwa handlowego a wiedza w zakresie kompetencji indywidualnych pracowników, [w:] Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, red. T. Listwan, S. Witkowski, Difin, Warszawa
  31. Osbert-Pociecha G., 2011, Zdolność do zmian jako siła sprawcza elastyczności organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  32. Perechuda K., Sobińska M., 2008, Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą, Difin, Warszawa.
  33. Rakowska A., 2007, Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
  34. Rakowska A., Sitko-Lutek A., 2000, Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  35. Sopińska A., 2010, Wiedza jako strategiczny zasób przedsiębiorstwa. Analiza i pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.
  36. Stor M., 2008, Umiejętność komunikowania międzykulturowego a wzajemna ocena kwalifikacji międzynarodowej kadry menedżerskiej, [w:] Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, red. S.A.
  37. Witkowski, T. Listwan, Centrum Doradztwa i Informacji, Difin, Warszawa.
  38. Szczęsna A., Rostkowski T., 2004, Zarządzanie kompetencjami, [w:] Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, red. T. Rostkowski, Difin, Warszawa.
  39. Tabaszewska E., 2012, Wprowadzenie i funkcjonowanie systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  40. Walkowiak R., 2004a, Niedomagania kompetencyjne zarządzających jednostkami samorządu terytorialnego, [w:] Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa.
  41. Walkowiak R., 2004b, Model kompetencji menedżerów organizacji samorządowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.
  42. Wyrwicka M., 2001, Kompetencje i kwalifikacje wymagane od pracowników przemysłu u progu XXI wieku, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, seria Humanistyka i Nauki Społeczne, 2001 nr 50, s. 57-64.
  43. Wyrwicka M., 2003, Endogenne przesłanki organizacyjne rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.429.13
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu