BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stosik Aneta (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu)
Tytuł
Kariery pracowników wiedzy na rynku usług medycznych
Knowledge Workers Careers on The Medical Services Market
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 429, s. 247-256, rys., bibliogr. 21 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-ekonomiczne
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Zarządzanie wiedzą, Usługi medyczne
Human Resources Management (HRM), Knowledge management, Medical services
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono problem kształtowania się nowego modelu karier pracowników wiedzy na rynku usług medycznych w segmencie prywatnych wielospecjalistycznych klinik stomatologicznych. Opracowanie ma charakter refleksyjny i zostało oparte na pogłębionej analizie empirycznej. Ukazuje rynek specjalistów w świetle dylematów teorii zarządzania ludźmi w organizacji oraz paradoksów praktyki zarządzania najcenniejszym zasobem organizacji na rynku usług stomatologicznych. W pracy ukazano nowe modele karier specjalistów jako trendu w zarządzaniu wiedzą ekspercką branży stomatologicznej. Autorka zderza tu teorię zarządzania zasobami ludzkimi i koncepcji zarządzania wiedzą z praktyką rynkową(abstrakt oryginalny)

The article describes the problem of building a new employees knowledge career model on the medical services market in the segment of private multidisciplinary dental clinics. The work has a reflective nature, based on advanced empirical analysis. The publication includes description of specialists market in the light of human resource theory dilemmas and paradoxes of management. Human capital was shown as the most valuable source of organization on the market of dental services. The article presents new models of professional careers as a trend in expert knowledge management in dental industry. The author confronts the theory of Human Resource Management and the concept of knowledge management with market practice(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antczak Z., Borkowska S. (red.), 2014, Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi. Dylematy i wyzwania, Wyd. Difin, Warszawa.
  2. Armstrong M., 1996, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Strategia i działanie, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  3. Arthur M.B., Calman P.H., DeFillippi R., 1995, Intelligent enterprise, intelligent career, Academy of Management Executive, 1995, vol. 9, no 4.
  4. Baron A., Armstrong M., 2008, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Wolters Kluwer, Kraków.
  5. Bohdziewicz P., 2010, Współczesne kariery zawodowe: od modelu biurokratycznego do przedsiębiorczego, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, nr 3-4.
  6. Bohdziewicz P., 2014, Nowe wyzwania dla współczesnego zarzadzania zasobami ludzkimi, [w:] Antczak Z., Borkowska S. (red.), Przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi. Dylematy i wyzwania, Wyd. Difin, Warszawa.
  7. Borczyk A., Chmiel M., Czarnecka-Stańczak W., Kaźmierczak A, Sielicka M., Strama E., Rabiej P, Żurek A., Żurek K., (2014), Sukces przez zaangażowanie, [w:] Raport ThinkThank, http://www.mttp.pl/pobieranie/HR.pdf (pobranie 18.12.2014).
  8. Brilman J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  9. Briscoe J.P., Hall D.T., 2006, The interplay of boundaryless and protean careers: Combinations andimplications, Journal of Vocational Behaviour, vol. 69, no. 1.
  10. Dorocki S., Świątek A., 2013, Uwarunkowania rozwoju usług opartych na wiedzy, na przykładzie analizy działalności gabinetów stomatologicznych w Polsce, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, http://prace-kgp.up.krakow.pl/article/view/1188.
  11. Jamka B., 2011, Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał? Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Wyd. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  12. Kearns P., 2005, Human Capital Management, Reed Business Information, Sutton-Surrey.
  13. Krupski R., 2006, Elastyczność organizacji - elementy teorii, Zeszyty Naukowe WWSZIP nr 9 (2). Refleksje Społeczno-Gospodarcze.
  14. Leonard-Burton D., 1992, Core capabilities and core rigidities: A paradox in Managing New Product Development, Strategic Management Journal, vol. 13.
  15. Makowiec M., 2012, Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy, [w:] Mikuła B. (red.), Zachowania organizacyjne w kontekście zarządzania wiedzą, Wyd. Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.
  16. Mayfield M., 2010, Tacit knowledge sharing: Techniques for putting a powerful tool in practice, Development and Learning in Organizations, vol. 24, no. 1., s. 24 (za: A. Pietruszka-Ortyl, Praca oparta na wiedzy, [w:] B. Mikuła (red.), Zachowania organizacyjne w kontekście zarządzania wiedzą, Wyd. Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2012).
  17. Minta J., 2014, Oblicza współczesnych karier w perspektywie poradoznawczej, Dyskursy Młodych Andragogów, 15 (s. 113-127), Wyd. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
  18. Moczydłowska J.M., Kowalewski K., 2014, Nowe koncepcje zarządzania ludźmi, Wyd. Difin, Warszawa.
  19. Penc J., 2010, Humanistyczne wartości zarządzania. W poszukiwaniu sensu menedżerskich działań, Wyd. Difin, Warszawa (za A. Toffler, H. Toffler, Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Wyd. Zysk i Ska, Poznań 1996).
  20. Pocztowski A., 2003, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyd. PWE, Warszawa.
  21. Stańczyk-Hugiet E., 2007, Strategiczny kontekst zarzadzania wiedzą, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.429.22
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu