BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piotrowska Justyna (Uniwersytet Łódzki), Topolska Anna (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Target Costing w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Target Costing in Company Management
Źródło
Journal of Capital Market and Behavioral Finance, 2014, vol. 1(1), s. 65-73, tab., bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Rachunek kosztów docelowych, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie kosztami
Target costing, Enterprise management, Costs management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Target Costing w procesach globalizacji i liberalizacji rynków umożliwia przedsiębiorstwom utrzymanie bądź wzmocnienie swojej pozycji w zmiennym otoczeniu biznesu. Warunki w jakich funkcjonują przedsiębiorstwa determinują zmianę podejścia do kosztów, odchodząc od metod ich kalkulacji na rzecz zarządzania kosztami. Rachunek kosztów docelowych nie jest jedynie narzędziem stosowanym w rachunkowości zarządczej - integruje on współpracę wszystkich działów odpowiedzialności w ramach przedsiębiorstwa. Jest to narzędzie zarządzania kosztami, które wykorzystuje się w celu redukcji kosztów produkcji w ramach cyklu życia produktu. W przedsiębiorstwach obserwuje się odmienne ujęcie kosztów docelowych. Aby zastosowanie Target Costingu przyniosło zadowalające efekty najpierw należy ocenić obszary z zakresu organizacji przedsiębiorstwem. Poprzez zastosowanie rachunku kosztów docelowych przy zintegrowanych zdolnościach rozwojowych przedsiębiorstwo ma możliwość osiągnięcia wymiernych korzyści. (abstrakt oryginalny)

Target Costing enables companies to maintain and strengthen its position in a changing business environment. The conditions of company operating system determine the change of approach to the cost management. It gave the impact to abandon the methods of costs calculation and replaced them by the cost management. Target Costing is not only a tool used in Management Accounting, but also is used for the production costs reduction within the product life cycle. There is a difference in recognition of Target Costing depending on the companies approach. First of all, the areas of company business structure should be assessed in order to achieve satisfactory results of applying of Target Costing. Benefits are generated through the application of Target Costing by using an integrated capabilities of company's development system. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansari S. L., Bell J. E. and the CAM-I Target Cost Group, 1997, Target Costing - The Next Frontier in Strategic Cost Management, McGraw Hill, New York.
  2. Cooper R., 1995, When Lean Enterprises Collide: Competing through Confrontation, Harvard Business School Press, Boston.
  3. Cooper R., 1996, Costing techniques to support corporate strategy: Evidence from Japan, "Management Accounting Research", No. 7.
  4. Cooper R., Slagmulder R., 1997, Target Costing and Value Engineering, Productivity Press, Portland - New Jersey.
  5. Helms M. M., Ettkin L. P., Baxter J. T., Gordon M. W., 2005, Managerial implications of target costing, "General Review", Vol. 15, No. 1.
  6. Huang H. C., Lai M. C., Kao M. C., Chen Y. C., 2012, Target Costing, Business Model Innovation, and Firm Performance: An Empirical Analysis of Chinese Firms.
  7. Huh S., Yook K. H., Kim I. W., 2008, Relationship between organizational capabilities and performance of target costing: An empirical study of Japanese companies, "Journal of International Business Research", Vol. 7, No. 1.
  8. Institute of Management Accountants, 1994, Implementing target costing, "Strategic cost Management".
  9. Kato Y., 1993, Target costing support systems: Lessons from leading Japanese companies, "Journal of Management Accounting Research", Vol. 4(1).
  10. Mahfar R., Omar N., 2004, The current state of management accounting practice in selected malaysian companies: An empirical evidence, A paper presented at the International Business Management Conference, in Universiti Tenaga Nasional, Malaysia.
  11. Monden Y., Hamada K., 1991, Target Costing and Kaizen Costing in Japanese Automobile Companies, "Journal of Management Accounting Research", No. 3.
  12. Omar N., 2015, Target Costing Implementation and Organizational Capabilities: An Empirical Evidence of Selected Asian Countries, "Journal of Economics, Business and Management", Vol. 3, No. 2, February.
  13. Sakurai M., 1989, Target Costing and How to Use It, "Journal of Cost Management", No. 2.
  14. Sulaiman M., Ahmad N. N., Alwi N., 2004, Management accounting practices in selected Asian countries: A review of the literature, "Managerial Auditing Journal", Vol. 19, No. 4.
  15. Sumkaew N., Liu L. Y. J., Laren J., 2012, Management accounting practices in Thailand, Presented at Asia pacific Management Accounting Association Conference, in Xiamen University, China.
  16. Swenson D. W., Buttross T. E., Kim I. W., 2005, Using the CAM-I Diagnostic to evaluate readiness for target costing, "Cost Management", Vol. 19, No. 3.
  17. Tanaka M., 1997, Target Cost at Toyota, "Journal of Cost Management", No. 4.
  18. Tanaka T., 1993, Target Costing AT Toyota, "Journal of Cost Management", No. 7.
  19. Tani T., Okano H., Shimizu N., Iwabuchi Y., Fukuda J., Cooray S., 1994, Target cost management in Japanese companies: Current state of the art, "Journal of Management Accounting Research", Vol. 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2392-0726
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu