BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cygnar Mariusz (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu), Vargová Mária (Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre), Vargová Tatiana
Tytuł
Rozvíjanie komunikačných schopností žiakov primárneho vzdelávania s podporou informačných technologii
Development of Communication Skills of Primary Education Students by Use of Information Technology
Źródło
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne, 2016, T. 2, nr 1, s. 27-37, rys., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Technologia informacyjna, Edukacja
Communication, Information Technology (IT), Education
Uwagi
summ.
Abstrakt
The article describes the development of the key competencies that belong to the main objectives of education. The focus is mainly on the development of communication skills and abilities of primary schools students, using modern information technologies. The discussion is supported by results of surveys and research. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chráska, M. (2014). Porovnání vztahu učitelů k informačním a komunikačním technológiím mezi roky 2004 a 2014. Edukacja - Informatyka, 5(2), 48-53.
  2. Cygnar, E. (2015). Rozvíjanie informačných kompetencií žiakov 4. ročníka základnej školy využívaním digitálnych technológií (dizertačná praca). PF UKF, Nitra.
  3. Kolektív autorov. (1997). Slovník cudzích slov. Bratislava: SPN.
  4. Kožuchová, M., Karasová, M. (2014b). Výhody a riziká vznikajúce implementáciou IKT do edukačného procesu. In: M. Vargová a kol. (red.), IKT vo vzdelávaní (s. 158-173). Nitra: UKF.
  5. Lukácsová, M. (2015). Využívanie multimediálnych prostriedkov v predmete pracovné vyučovanie (rigorózna praca). PF UKF, Nitra.
  6. Majerníková, R., Vargová, M. (2014b). Multimediálne didaktické prostriedky ako podpora vzdelávania na základných školách. In: M. Vargová a kol. (red.), IKT vo vzdelávaní (s. 124-138). Nitra: UKF.
  7. Milénium: Národný program výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike na najbližších 15-20 rokov. (2000). Prešov: MPC.
  8. Prauzner, T., Ptak, P. (2014). Tworzenie materialów dydaktycznych na potrzeby lekcji techniki w szkole podstawowej - przegląd aktualnych informacji. In: M. Vargová a kol. (red.), IKT vo vzdelávaní (s. 46-93). Nitra: UKF.
  9. Pytel, K. (2006). Wpływ Internetu na rozwój i zachowanie dzieci i młodzieży. In: Cyberuzależnienia. Przeciwdziałanie uzależnieniu od komputera i Internetu (s. 68-76). Kraków: UP.
  10. Pytel, K. (2009). Technologie informacyjne w komunikacji nauczyciel - uczeń i aktualizacji wiedzy informatycznej nauczycieli. In: E. Sałata (red.), Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli (s. 477-482). Radom: Biblioteka Pedagogiki Pracy.
  11. Tomková, V. (2013). Technická neverbálna komunikácia. Nitra: UKF.
  12. Turek, I. (2008). Didaktika. Bratislava: Iura Edition.
  13. Vargová, M., Paľov, A., Noga, H. (2014). System i struktura kompetencji kluczowych w krajach Unii Europejskiej i OECD, 2014. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Technica, VII(7), 138-144.
  14. Vargová, M. (2014). Inovácie technického vzdelávania s využitím IKT v pracovnom vyučovaní. Nitra: UKF.
  15. Vargová, M. a kol. (2014). IKT vo vzdelávaní. Nitra: UKF.
  16. Vargová, M., Cygnar, E. (2016). Informačné kompetencie ako kľúčové kompetencie moderného človeka. Nitra: Garmond.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2391-8632
Język
slo
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu