BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szczepaniak-Kwietniewska Dorota (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Tytuł
Obecność problematyki inwestycji komunalnych realizowanych ze środków Unii Europejskiej w przekazach medialnych. Na przykładzie Portalu Wielkopolski Wschodniej LM.pl
Media Coverage of Municipal Investments Implemented by Means of European Union Funds: A Case Study of Portal Wielkoplski Wschodniej LM.pl
Źródło
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne, 2016, T. 2, nr 1, s. 39-49, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Inwestycje gminne, Media informacyjne, Środki masowego przekazu
District investments, Information media, Mass media
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Wielkopolska
Wielkopolska
Abstrakt
Analizując podane przykłady, można wysnuć wniosek, że zatrudnienie przez samorząd specjalisty, którego zadaniem jest komunikowanie się z mediami i przesyłanie bardzo często gotowych do opublikowania informacji, z jednej strony niejako daje gwarancję zainteresowania mediów prowadzonymi przez jednostkę samorządu terytorialnego działaniami. Redakcje, publikując nadsyłane teksty, podają komunikat w formie oczekiwanej przez samorząd, pozbawione często krytycznego komentarza. Z drugiej jednak strony, tak jak w przykładzie gminy miejskiej Turek, gotowa informacja nadesłana do wszystkich lokalnych i regionalnych mediów jest dla redakcji mniej atrakcyjna. Nie są to zatem artykuły zamieszczane w pierwszej kolejności, bezpośrednio po wydarzeniu, a często pojawiają się na stronie portalu z kilkudniowym opóźnieniem. (fragment tekstu)

Municipalities attach great importance to EU funds and promote municipal investments carried out with the participation of EU funds, and the Internet gives journalists endless possibilities when it comes to addressing these issues. However, editorial staff are not the only authors of materials published in the media. Municipal offices employ media consultants who are responsible for creating a particular image of investments financed from EU funds. The LM.pl portal is the most popular one in the region and, for many people, also the first source of local information. Therefore, it is also a major source of knowledge regarding planning, implementation and finalization of municipal investments, as well as the subsequent stages of raising funds from the European Union. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bulwary na wodzie. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/55426/bulwary_na_wodzie
  2. Bulwary przywrócą życie na starówce. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/ informacja/49814/bulwary_przywroca_zycie_na_starowce
  3. Giedrojć, K. (2004). Public relations w administracji. Ostrołęka: Wydawnictwa Profesjonalne ALPHApro.
  4. Goban-Klas, T. (1999). Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu Warszawa: PWN.
  5. Jabłoński, W. (2006). Kreowanie informacji. Media relations. Warszawa: PWN.
  6. Kowalczyk, R. (2003). Media lokalne i społeczeństwo. Wybrane zagadnienia na przykładzie prasy lokalnej w Wielkopolsce. Poznań: INPiDz UAM.
  7. Kowalczyk, R. (2008). Media lokalne w Polsce, Poznań: Contact.
  8. Michalczyk, S. (2000). Media lokalne w systemie komunikowania. Współczesne tendencje i uwarunkowania rozwojowe. Katowice: Uniwersytet Śląski.
  9. Miliony dla Turku. (2010). Pobrano z: http://www.konin.lm.pl/aktualnosci/informacja/58974/Miliony-dla-Turku
  10. Pierwsi w strefie. (2012). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/87248/naturalna_zywnosc_w_ts
  11. Thomas, W., Znaniecki F. (1975). Chłop polski w Europie i Ameryce, t. 4. Warszawa:LSW.
  12. Turek: Inkubator w TVN. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/70735/turek:_inkubator_w_tvn
  13. Turek: Szansa na unijną kasę. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/54264/turek:_szansa_na_unijna_kase
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2391-8632
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu