BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rokita Sabina (Politechnika Rzeszowska)
Tytuł
Możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w zarządzaniu działalnością innowacyjną przedsiębiorstwa
Possibilities of Use of The Strategic Scorecard in Enterprises Innovative Activity Management
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 442, s. 368-378, tab., bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Wyzwania w zarządzaniu kosztami i dokonaniami
Słowa kluczowe
Innowacyjność, Strategiczna Karta Wyników, Zarządzanie innowacyjne
Innovative character, Balanced Scorecard (BSC), Innovative management
Uwagi
Klasyfikacja JEL: O32
streszcz., summ.
Abstrakt
Doświadczenia przedsiębiorstw wskazują, że działania operacyjne nie zawsze przyczyniają się do osiągania celów strategicznych, co wynika m.in. z niezrozumienia strategii przez pracowników. W obszarze działalności innowacyjnej jest to szczególnie istotne, gdyż efekty w niej uzyskane są zwykle wynikiem długotrwałego i kosztownego procesu, a więc decydują o konkurencyjności przedsiębiorstwa nie tyle w kontekście operacyjnym, ile strategicznym. Stąd też niespójność między obecnymi działaniami w obszarze innowacyjności a strategią przedsiębiorstwa może mieć negatywne konsekwencje w przyszłości. Narzędziem spajającym bieżące działania z kierunkami strategicznego rozwoju jest strategiczna karta wyników. W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w zarządzaniu działalnością innowacyjną przedsiębiorstwa oraz korzyści z tego wynikające(abstrakt oryginalny)

Experiences of enterprises show that current activities not always contribute to attain the strategic objectives, which follow from incomprehension strategy by employees. This is especially important in the innovative activity, because innovations that are reached in it are usually results of long and expensive process and therefore they can influence the enterprises competitiveness mainly in strategic perspective. That is why discrepancies between current actions and enterprises strategy can have huge negative consequences in the future. A tool that can join current actions with directions of strategic growth is the Strategic Scorecard. The article presents a possibility to apply the Strategic Scorecard in enterprises with innovative activity management and benefits that can derive from it(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Białoń L. (red.), 2010, Zarządzanie działalnością innowacyjną, Placet, Warszawa.
  2. Kaplan R.S., Norton D.P., 2001, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
  3. Kowal B., 2009, Zrównoważona karta wyników jako narzędzie realizacji strategii w przedsiębiorstwie górniczym węgla kamiennego, niepublikowana praca doktorska, Kraków.
  4. Międzynarodowy Standard Rachunkowości nr 38 Wartości niematerialne.
  5. Ossowski M., 2013, Strategiczna karta wyników w przedsiębiorstwie zarządzającym portem morskim, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 765, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 61 (2013), Szczecin.
  6. PwC, 2013, Raport Najlepsze praktyki działalności innowacyjnej firm w Polsce, http://www.pwc.pl/pl/publikacje/2013/raport_rd_2013.html (2.03.2016).
  7. Świderska G.K. (red.), 2010, Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza, Difin, Warszawa.
  8. Tyrańska M., Walas-Trębacz J., 2006, Możliwości wykorzystania strategicznej karty wyników w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa ciepłowniczego, Zeszyty Naukowe nr 4, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Kraków.
  9. Ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości, Dz.U. 2013, poz. 330 ze zm.
  10. Wodecka-Hyjek A., 2013, Wybrane narzędzia pomiaru innowacyjności, Zeszyty Naukowe Zarządzanie nr 922, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.442.35
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu