BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wanicki Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Innowacje jako źródło wartości przedsiębiorstwa
Innovation as A Source of Enterprise Value
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 442, s. 510-518, rys., bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Wyzwania w zarządzaniu kosztami i dokonaniami
Słowa kluczowe
Wartość przedsiębiorstwa, Rozwój zrównoważony, Innowacje, Kreowanie wartości przedsiębiorstwa
Enterprise value, Sustainable development, Innovations, Creating company's value
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wartość przedsiębiorstwa jest kształtowana przez czynniki materialne i niematerialne. W celu maksymalizacji wartości przedsiębiorstwa niezbędne jest poprawne rozpoznanie czynników mających bezpośredni wpływ na jego wartość. Czynniki te nazywane są nośnikami lub generatorami wartości (value drivers). W gospodarkach opartych na wiedzy przedsiębiorstwa bazują na innowacjach, jako czynniku tworzącym wartość. Celem niniejszego artykułu jest rozpoznanie znaczenia niematerialnych aktywów, w tym projektów innowacyjnych, w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa. W artykule zostanie również ukazane znaczenie tworzenia wartości zarówno dla akcjonariuszy, jak i interesariuszy, zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju. W prezentowanym artykule przedstawiono pojęcie wartości przedsiębiorstwa, zaprezentowano współczesne nośniki wartości przedsiębiorstw oraz ukazano rolę innowacji w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa(abstrakt oryginalny)

The value of an enterprise is shaped by tangible and intangible factors. In order to maximize the value of the enterprise it is necessary to correct the identification of factors that have a direct impact on the value of the company. These factors are called carriers (value generators), value drivers. In knowledge-based economies, companies are based on innovation as a value creating factor. The aim of this article is to recognize the importance of intangible assets, including innovation projects in the process of creating enterprise value. The article also shows the importance of creating value for both shareholders and stakeholders, in accordance with the concept of sustainable development. This article presents the concept of enterprise value, contemporary enterprises value carriers and shows the role of the innovation in creating enterprise value(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chan Kim W., Mauborgne R., 2006, Strategia błękitnego oceanu, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  2. Dobiegała-Korona B., 2014, Innowacje w budowie wartości przedsiębiorstwa, ZS WSH Zarządzanie, Warszawa.
  3. Dobiegała-Korona B., Doliński T., 2006, Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  4. Dudycz T., 2005, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  5. Kalafut P.C., Low J., 2004, Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  6. Laszlo Ch., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  7. Marcinkowska M., 2006, Niematerialne źródła wartości przedsiębiorstwa, [w:] Dobiegała-Korona B., Herman A., Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  8. Mielcarz P., Paszczyk P., 2013, Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Moore A.G., 2008, Aby osiągnąć sukces w perspektywie długookresowej, skoncentruj się na celach średniookresowych, Harvard Business Review Polska, marzec.
  10. Nita B., 2007, Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  11. Nita B., 2008, Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Wolters Kluwer, Kraków.
  12. Paździor A., 2013, Wycena wartości przedsiębiorstwa w warunkach destabilizacji rynków finansowych, Difin, Warszawa.
  13. Podręcznik OSLO - zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji.
  14. Skoczylas S., 2007, Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  15. Rzempała J., Rzempała A., 2014, Kapitał intelektualny jako element wartości przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 803, Szczecin.
  16. Szczepankowski P., 2007, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.442.49
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu